• Empresa
  • Bimbo, 50 anys arrelats a Catalunya

Bimbo, 50 anys arrelats a Catalunya

La companyia d'alimentació celebra mig segle des que el primer pa de motllo fabricat a la planta de Granollers va sortir al mercat

    Una furgoneta de Bimbo repartint a Barcelona
    Una furgoneta de Bimbo repartint a Barcelona
    EFE
    19 de Febrer de 2015
    Act. 19 de Febrer de 2015

    Bimbo celebra aquest mes de febrer els seus 50 anys d'activitat a Espanya, on va aterrar el 1965 amb el llançament al mercat del primer pa de motllo de la companyia, fabricat a la planta de Granollers. Bimbo ha reforçat des d'aleshores la seva presència al país, consolidant-se com una de les principals marques del sector alimentari, amb una àmplia gamma de productes que abracen des del pa de motllo a la brioixeria, la pastisseria, les magdalenes o els biscots.

    El principal responsable de l'arribada de Bimbo a Espanya va ser Jaime Jorba, un empresari espanyol que havia emigrat a Mèxic en els anys 40 per fundar Grup Bimbo i que posteriorment va tornar per construir el mateix model de companyia al nostre país.

    El pa de motllo amb nom propi
    Bimbo va introduir el pa de motllo a Espanya, però va aconseguir també que d'altres productes de la companyia, com els pastissets Bony, Tigretón o Pantera Rosa, es convertissin en un clàssic del berenar dels més petits durant dècades.

    L'empresa va anar augmentat progressivament les seves capacitats de producció a Espanya, fins a arribar a les vuit plantes, i va anar reforçant també la seva xarxa de distribució. En l'actualitat, els més de 100 productes de Bimbo arriben a 50.000 punts de venda a través de prop d'un miler de rutes per tot el territori espanyol.

    Nous temps, noves marques
    Amb els anys, Bimbo també ha anat ampliant la seva gamma de productes amb la incorporació de marques com Eagle, del sector dels aperitius i fruita seca, de Martínez en rebosteria i pastisseria i d'Ortiz en pa torrat.

    Amb mig segle a les seves esquenes, Bimbo mira cap al futur "sense oblidar la riquesa del seu passat", segons destaca en un comunicat la pròpia companyia. És per això que ha recuperat la figura de l'osset com a protagonista en gran part dels envasos dels seus productes i ha potenciat la imatge de les estovalles blanc-i-blaves com a identificador de la marca. "Amb aquesta modernització en forma de gest de complicitat al passat, la marca demostra tenir sempre presents els seus orígens, amb la voluntat de mantenir tota la seva essència en el futur", assenyala Bimbo.

    Bimbo Iberia pertany al Grup Bimbo, l'empresa líder en la indústria global de la panificació, amb més de 130.000 col·laboradors i 168 plantes de producció arreu del món.