
La setmana vinent, Bizbarcelona tornarà a posar les pimes, els comerços i les persones autònomes al centre amb l’objectiu de reforçar el teixit econòmic local. Els dies 15 i 16 d’octubre, al recinte de Montjuïc, l’esdeveniment oferirà solucions, programes i propostes per afavorir la viabilitat dels negocis i promoure un creixement sostenible. La tecnologia, amb la intel·ligència artificial com a gran tendència, hi tindrà un paper destacat com a eina per automatitzar processos, optimitzar la gestió diària i generar més valor per a la clientela. Amb més de 160 activitats, 170 ponents, 45 tallers pràctics, 10 espais de networking i 75 expositors, Bizbarcelona es consolida com el gran aparador per millorar la competitivitat empresarial.
Les microempreses, les petites i mitjanes empreses i les persones treballadores autònomes representen el 99% del teixit econòmic de la ciutat de Barcelona i de Catalunya. Davant d’aquest context, Bizbarcelona és la cita referent per conèixer les novetats que impacten i transformen el seu dia a dia, així com les propostes més adients per afrontar nous reptes.
El saló posa el focus en la intel·ligència artificial, la gestió del talent, la digitalització, la sostenibilitat i l’accés a finançament
Organitzat per Fira de Barcelona i promogut per l’Ajuntament de Barcelona a través de Barcelona Activa, la Diputació de Barcelona, Pimec, l'Àrea Metropolitana de Barcelona i la Cambra de Comerç de Barcelona, el saló posa el focus en la intel·ligència artificial, la gestió del talent, la digitalització, la sostenibilitat i l’accés a finançament, amb un programa que combina conferències inspiradores, tallers pràctics i assessorament personalitzat.
Coneixement expert amb més de 170 especialistes
Bizbarcelona aproparà idees i coneixements pràctics de la mà d’especialistes en diferents àmbits que aportaran informació, consells i orientació personalitzada segons les necessitats de cada negoci. En el programa destaquen el centenar de conferències amb 170 ponents que abordaran qüestions com la gestió dels equips o el lideratge, les noves metodologies de venda, la importància de la sostenibilitat o el finançament, la transformació digital, així com els mecanismes per generar valor per a la clientela.
Entre els ponents que hi participaran destaquen professionals com Jordi Urbea, vicepresident i CEO de l’agència Ogilvy; Mònica Mendoza, experta en estratègia comercial i intel·ligència emocional; Laura Sallent, referent en lideratge femení; i Selva Orejón, experta en ciberseguretat i reputació digital. També hi participaran figures com Daniel Resnich, especialista en branding i creativitat; Joan Riera, mentor d’empreses emergents; David Millet, expert en màrqueting; Alba Guzmán, consultora en transformació digital; i Ramon Montanera, especialitzat en xarxes socials.
Tot aquest coneixement també es difondrà a través de 45 workshops interactius amb un format reduït i pensat perquè les persones participants obtinguin recursos i coneixement per aplicar des del primer moment als seus projectes. Més d’un 25% d’aquests workshops tractaran com aplicar la IA a la gestió quotidiana: automatització de tasques, anàlisi de dades, optimització de processos i millora de la productivitat.
Networking i assessorament personalitzat
Un altre dels vessants que ha situat el Bizbarcelona com un esdeveniment de referència per a l’economia de proximitat són les connexions professionals. En aquesta edició, s’han programat una desena d’activitats per fomentar aquestes sinergies i el contacte amb possibles persones sòcies, proveïdores o clientes. Les sessions de networking aniran acompanyades de píndoles de màrqueting relacional per millorar la qualitat dels contactes, espais per crear aliances multisectorials i activitats que promouen la inclusió i la diversitat com a eixos de col·laboració empresarial. El Col·legi Oficial d'Agents Comercials de Barcelona (COACB), l’Associació Intercol·legial, la Cambra de Comerç de Barcelona o Pimec són algunes de les entitats organitzadores d’aquests espais.
Les sessions cobriran àrees clau com comunicació i màrqueting, aspectes jurídics, comerç electrònic, logística, economia social, finançament, internacionalització i sostenibilitat
A més, el saló tindrà un espai d’assessorament individualitzat on més de 50 persones expertes analitzaran cada cas concret per oferir orientació estratègica. Les sessions cobriran àrees clau com comunicació i màrqueting, aspectes jurídics, comerç electrònic, logística, economia social, finançament, internacionalització i sostenibilitat. Aquest servei, que es pot reservar prèviament en línia, permet als assistents obtenir respostes personalitzades.