Cacaolat s'apunta al 'halal'

La marca de batuts de xocolata obre mercat a països musulmans com Indonèsia per seguir creixent

El director general de Cacaolats, Francesc Lluch El director general de Cacaolats, Francesc Lluch

Cacaolat ha apuntat a països musulmans com Indonèsia per continuar creixent després d'haver obtingut aquesta mateixa setmana la certificació halal. "Ens obre moltes oportunitats en molts mercats en els quals tenim contactes, interès i inclús alguns acords comercials previs", ha explicat el director general del fabricant de batuts català, Francesc Lluch.

Segons Lluch, no esperaven tenir la certificació "fins el segon semestre de 2018" i haver-la obtingut a l'abril els dona una "empenta" i els permet "avançar feina i reactivar iniciatives". El director general de la firma ha confiat duplicar les exportacions durant aquest exercici, passant del 7% de les vendes fora de l'estat espanyol al 14%. Lluch ha avançat que tenen previst expandir-se al Benelux (regió formada per Bèlgica, Països Baixos i Luxemburg) durant el 2018: "És [una zona] important. Té una cultura del cacau molt elevada i ens agradaria ser-hi". Actualment, la meitat de les exportacions les fan a Corea del Sud -s'hi van expandir l'any passat- i té presència a 17 països.

El fabricant de batuts català confia duplicar les exportacions durant el 2018 i té previst expandir-se al Benelux

"Hem après que el mercat coreà està en el nostre futur tecnològic" i és un "referent de l'àrea asiàtica" al qual altres països de la zona estan seguint, ha descrit Lluch. Cacaolat hi té presència des de l'any passat com a gamma premium: "Hi ha un mercat molt important que valora productes de qualitat". Davant l'èxit obtingut a Corea, es plantegen com objectius "prioritaris" la Xina i el Japó. A banda, amb la certificació halal poden aspirar a entrar a un altre país asiàtic com és Indonèsia, el país amb el mercat més gran del món musulmà.

Lluch ha remarcat que es tracta d'una certificació d'obtenció "complicada" per les "exigències tecnològiques, de procés i de matèria prima". Més enllà del mercat asiàtic, el director general de la marca ha confiat que "cada any s'aniran incorporant alguns països", als 17 en els quals ja exporten. Entre els llocs en els quals ja tenen presència hi ha països tan allunyats geograficament com Portugal, Bolívia, Nova Zelanda o Dubai. 

Cacaolat vol ser líder en batuts a Espanya el 2020

Amb l'expansió prevista enguany, la firma estaria gairebé assolint l'objectiu de vendre un 15% fora, fixat al seu pla estratègic per al 2020 -engegat el 2012 amb el canvi de mans de la companyia-. 

Assolir el lideratge a l'estat espanyol

Un altre repte que es fixa Cacaolat per al 2020 és ser líder de la categoria de batuts a l'Estat espanyol. Actualment són la segona marca però lideren alguns segments (la botella familiar de litre), àrees (Catalunya i Galícia) o canals (hostaleria). D'altra banda, preguntat per la situació política a Catalunya, Lluch ha dit que no han notat cap afectació i segueixen "creixent arreu" de l'estat en termes de vendes. 

Augment de facturació i producció

Durant el 2017 la firma va facturar prop de 62 milions d'euros, un 10% més que l'anterior, amb un benefici operatiu d'uns 10 milions d'euros. Segons ha afirmat Lluch, la previsió és seguir creixent a aquest ritme "de dos dígits" durant el 2018 amb la voluntat d'assolir els 70 milions d'euros en dos anys. Segons Lluch, si segueixen creixent al ritme del primer trimestre de 2018 assoliran l'objectiu de créixer un 10% més fixat per enguany.

En relació a la producció, la fàbrica de Santa Coloma de Gramenet –renovada el 2013- produeix 55 milions de litres anuals en quatre torns de treball. La planta ja està preparada per activar-ne un cinquè, en cas que calgui, cosa que sumaria "noves contractacions" a l'actual plantilla de 215 treballadors. Lluch ha apuntat que encara tenen més marge de creixement a Santa Coloma i per ara no es plantegen obrir cap altra planta fora de l'estat. 

Nous llançaments: Cacaolat veggie

Al saló Alimentaria, Cacaolat ha presentat la nova gamma veggie feta a partir de beguda de civada. Els nous productes ja suposen el 15% de les vendes i el "més dinàmic" és la gamma 0% -sense sucres afegits, ni matèria grassa, gluten o lactosa-. Aquesta línia '0%' ha crescut un 20% el darrer any, per sobre de la mitjana de Cacaolat. Preguntat per la possible incidència de l'impost sobre les begudes ensucrades, Lluch ha dit que és "lògic" pensar que "pot haver-hi una relació" per la reflexió que ha generat sobre el tema.

Tot i això, el director general de Cacaolat ha explicat que amb "dades objectives" no es pot confirmar l'impacte perquè la gamma original -amb sucres- segueix creixent a Catalunya, i la tendència de creixement de la gamma 0% és generalitzada arreu de l'estat espanyol. 

Més informació
Cacaolat amplia el seu mercat i aterra a Portugal
Cacaolat s'expandeix a 17 països
Cacaolat obté quota mercat del 12% a Espanya
Avui et destaquem
El més llegit