• Empresa
  • CaixaBank oferirà una experiènca omnicanal amb l'actualització dels seus caixers

CaixaBank oferirà una experiènca omnicanal amb l'actualització dels seus caixers

El projecte ATMNow converteix l’entitat en la primera del món en oferir una experiència omnicanal per les operacions bancàries, i l'entitat pretén adaptar 9.000 caixers al nou sistema abans del final del juliol

ATMNow oferirà una nova experiència als usuaris dels caixers més propera a l'aplicació mòbil i el web de CaixaBank | Cedida
ATMNow oferirà una nova experiència als usuaris dels caixers més propera a l'aplicació mòbil i el web de CaixaBank | Cedida
Redacció VIA Empresa
Barcelona
04 de Juny de 2021

CaixaBank inicia el desplegament d'ATMNow, la seva nova plataforma tecnològica per a caixers automàtics. El nou software transformarà, segons l'entitat, l'experiència d'usuari dels caixers, amb nous serveis i funcionalitats al servei dels clients del banc. D'aquesta forma, CaixaBank pretén adaptar l'experiència d'operar en els caixers de la companyia als seus entorns digitals, com CaixaBankNow, el canal de banca en línia accessible per web i mòbil.

 

El projecte d'ATMNow suposa, segons la companyia, una fita tecnològica en innovació de serveis digitals. Com destaca l'entitat, CaixaBank esdevindria, un cop implantades les noves funcionalitats, el primer banc del món totalment omnicanal gràcies a l'adaptació dels diferents dispositius d'accés a les operacions a un mateix entorn digital.

La primera part del desplegament s'ha iniciat amb la instal·lació de la nova plataforma a 50 caixers de localitzacions clau de Barcelona. EL procés continuarà a tot l'Estat durant les properes setmanes, i el banc es marca coma objectiu implementar ATMNow en 9.000 caixers de tota la xarxa CaixaBank per finals de juliol. Durant el segon semestre de l'any, a més, el nou software s'estendrà al conjunt de caixers de la xarxa de Bankia.

 

Noves funcionalitats

A banda de l'homogeneïtzació de les experiències d'usuari de la banca mòbil i web mitjançant ATMNow, el nou programa també porta als caixers noves funcionalitats que faciliten "una interacció més intuïtiva i fluida", com destaca l'entitat. ATMNow pone especial énfasis en la simplificació del procés d'ingrés d'efectiu o l'adaptació del menú d'opcions del caixer perquè cada usuari pugui accedir més ràpidament i eficient a les operacions que més realitza. El hardware també s'actualitzarà, amb noves pantalles amb més espai per oferir informació a l'usuari del caixer.

La integració de l'activitat bancària en sistemes similars obre, a més, possibilitats per noves funcionalitats integrades. CaixaBank es planteja, per exemple, realitzar operatives des de l'app o el lloc web, com extreure diners en efectiu, que després s'executin al caixer automàticament un cop l'usuari s'identifiqui. La incorporació de les noves eines serà progressiva, i s'iniciarà quan el nou software arribi a tots els caixers prevists.

La instal·lació d'ATMNow servirà, a més, per actualitzar altres característiques tècniques dels caixers i les sucursals de CaixaBank. Una de les novetats serà l'ampliació de la tecnologia de reconeixement facial, que hauria de facilitar els reintegraments i reduir el contacte físic dels clients amb el caixer. Actualment uns 700 caixers de l'entitat compten amb lectures biomètriques d'aquest estil, i esperen que la xifra arribi als 1.250 un cop quedi enllestida aquesta onada d'instal·lacions, també a finals del mes de juliol.

Mantenir el liderat

Amb aquestes noves funcionalitats i l'expansió de les existents, CaixaBank pretén mantenir-se en el lideratge de les entitats bancàries espanyoles pel que fa a usuaris digitals, amb uns 10 milions de clients actius. El pla de transformació digital de l'entitat l'ha reportat ja diversos reconeixements, com els premis a Millor banc d'Espanya i Millor entitat de banca particular 2020 per la revista nord-americana Global Finance.

Els reconeixements s'uneixen a altres guardons pel que fa a l'experiència d'usuari digital de CaixaBank. L'any 2020, també, l'entitat bancària va ser considerada Millor banc digital en banca de particulars a Espanya, a més de Millor entitat de Banca Privada d'Europa en cultura i visió digital. Segons afirma la companyia, aquesta experiència, dedicada a clients en espais físics i, especialment, en línia, és un dels "pilars" del Pla Estratègic 2019-2021 de CaixaBank.