
25
de Juny
de
2013
Act.
03
d'Abril
de
2014
"Al mar hi ha molts peixos, però per atraure als realment bons cal conèixer-los bé". Potser una màxima que pot fer-se seva qualsevol headhunter, però que pren ple significat en boca de Carlos Llagostera, fundador de TalentRepublic. El seu treball és buscar els millors professionals d'un sector tan dinàmic com el digital. Per aconseguir-ho, aposta per l'especialització, no només en la recerca, sinó també en la configuració del seu equip de treball. Així s'entén la recent integració de BrainMatch, que portarà a l'empresa professionals de referència com el president de LetsBonus, Miguel Vicente, o el soci de RJCE, Daniel Clivillé.
TalentRepublic no s'entendria sense la trajectòria prèvia del seu fundador. Després d'una carrera com a consultor de Recursos Humans per a grans multinacionals, Llagostera es reinventa com a caçador de talents seguint el consell d'un amic i aprofitant els contactes de directius que havia acumulat. Al 2010 s'especialitza en el món digital. "El meu soci, en Gerard Olivé, em va dir que volia crear una consultoria d'RH centrada en el headhunting al món digital, i vaig pensar que era un mal moment pels cercatalents, així que per què no provar-ho?", recorda.
Encertar el tret
La finalitat última de TalentRepublic era omplir el forat del món digital, fins llavors descobert. "L'experiència dels nostres clients ens deia que hi havia molt caçador de talents, però que no la tocaven a l'hora de buscar perfils digitals especialitzats", explica Llagostera, que apunta com a objectius de les start-ups la visibilitat, l'objectivitat i la capacitat de reflexió en els processos d'internacionalització. "Per això investiguem molt els mercats, per identificar on està el talent d'un mercat, com s'organitza i si s'ajusta a les necessitats de l'empresa", explica el directiu. De fet, Llagostera considera més important saber què vol l'empresa que no pas quina figura busca.
Llagostera es defineix a ell mateix com CEO 360º, ja que té relació amb start-ups, empreses de capital risc i altres pefils que fan que l'empresa doni un servei que va més enllà d'un simple procés de selecció. "Quan una start-up o una companyia tradicional es decideixen en invertir en un especialista no poden fallar; en el món digital hi ha molta oferta, però poca formació. Els que serveixen són perfils especials, que han d'encaixar en l'empresa i als que cal mantenir motivats explicant-los bé el projecte i demostrant-los que saps del que parles", argumenta.
Silicon Valley
TalentRepublic treballa en el món digital, eminentment internacional. L'empresa també ha donat el pas exterior, obrint oficines a Silicon Valley de la mà del cofundador de Vlex, Miguel Valls, i a Mèxic, en col·laboració amb el soci de ClickOnero y FancyBox, Andreu Castella. Llagostera explica que l'arribada a San Francisco té tres objectius: "Ajudar al talent que vol entrar a Silicon Valley en temes laborals i logístics, trobar perfils molt concrets que cobreixin necessitats d'empreses d'aquí o de l'Amèrica Llatina i que vulguin venir, i, finalment, fer país promocionant la marca Barcelona com a ciutat de referència digital".
TalentRepublic no s'entendria sense la trajectòria prèvia del seu fundador. Després d'una carrera com a consultor de Recursos Humans per a grans multinacionals, Llagostera es reinventa com a caçador de talents seguint el consell d'un amic i aprofitant els contactes de directius que havia acumulat. Al 2010 s'especialitza en el món digital. "El meu soci, en Gerard Olivé, em va dir que volia crear una consultoria d'RH centrada en el headhunting al món digital, i vaig pensar que era un mal moment pels cercatalents, així que per què no provar-ho?", recorda.
Encertar el tret
La finalitat última de TalentRepublic era omplir el forat del món digital, fins llavors descobert. "L'experiència dels nostres clients ens deia que hi havia molt caçador de talents, però que no la tocaven a l'hora de buscar perfils digitals especialitzats", explica Llagostera, que apunta com a objectius de les start-ups la visibilitat, l'objectivitat i la capacitat de reflexió en els processos d'internacionalització. "Per això investiguem molt els mercats, per identificar on està el talent d'un mercat, com s'organitza i si s'ajusta a les necessitats de l'empresa", explica el directiu. De fet, Llagostera considera més important saber què vol l'empresa que no pas quina figura busca.
Llagostera es defineix a ell mateix com CEO 360º, ja que té relació amb start-ups, empreses de capital risc i altres pefils que fan que l'empresa doni un servei que va més enllà d'un simple procés de selecció. "Quan una start-up o una companyia tradicional es decideixen en invertir en un especialista no poden fallar; en el món digital hi ha molta oferta, però poca formació. Els que serveixen són perfils especials, que han d'encaixar en l'empresa i als que cal mantenir motivats explicant-los bé el projecte i demostrant-los que saps del que parles", argumenta.
Silicon Valley
TalentRepublic treballa en el món digital, eminentment internacional. L'empresa també ha donat el pas exterior, obrint oficines a Silicon Valley de la mà del cofundador de Vlex, Miguel Valls, i a Mèxic, en col·laboració amb el soci de ClickOnero y FancyBox, Andreu Castella. Llagostera explica que l'arribada a San Francisco té tres objectius: "Ajudar al talent que vol entrar a Silicon Valley en temes laborals i logístics, trobar perfils molt concrets que cobreixin necessitats d'empreses d'aquí o de l'Amèrica Llatina i que vulguin venir, i, finalment, fer país promocionant la marca Barcelona com a ciutat de referència digital".