Humor català, educació sexual i oci. Quan el concepte tuppersex dóna problemes a les xarxes socials i el teu públic objectiu és catalano-parlant surten coses com la Carmanyola Picant, una empresa catalana amb més de 13 anys d'experiència que es dedica a fer reunions de tapersex "sense perjudicis ni tabús" amb l'objectiu d'empoderar les dones i de "transformar la realitat social, cultural i ambiental amb consum responsable". La seva reputació i la seva fama creix any rere any, però, segons assegura la seva fundadora, Rosa Grau, en una conversa amb VIA Empresa, el Satisfyer ha elevat fins els núvols les peticions de reunions. "Jo mai havia fet un febrer com aquest", relata.
Tot va començar quan Grau va viatjar fa 14 anys a Anglaterra i li van comentar que els sex shop d'allà eren molt diferents als de Catalunya. Va anar a visitar-los i amb una amiga van decidir que quan tornessin a casa farien un tapersex amb més amigues. Una cosa porta a l'altra, i la Rosa va decidir començar a fer-ho ella com a extra de caps de setmana. Com a bona comercial que és, sabia cap a on havia de caminar. "Ens sentíem molt còmodes explicant i assessorant", diu, però, al cap d'unes quantes reunions, van adonar-se que "faltava el tema català i que les empreses que hi havia a Catalunya eren la majoria alemanyes i els productes estaven en castellà i prou".
Aquest va ser el filó de mercat per fer néixer un projecte diferent al que hi havia fins llavors als Països Catalans. Primer, van crear una web batejada com a Carmanyola Sex, quan "ja començava el moviment catalanista i, a més, hi ha molta gent que parla en català, pensa en català i busca a internet en català". Però la paraula sex els donava problemes a Facebook i va ser llavors quan van pensar en posar Picant com a cognom de Carmanyola.
Des dels seus inicis, han tingut clar que els productes havien de ser de proximitat i, de fet, molts els compren a Catalunya, però també n'adquireixen molts del País Valencià. Però no només els productes que presenten -i moltes vegades venen- a les reunions són de proximitat i de silicona mèdica, sinó que procuren que, per exemple, la cosmètica sigui sense gluten, parabens i sucres. A això s'hi suma el fet que tenen molt en compte el seu embalatge apostant per la sororitat i, per tant, eviten del tot aquells que mostrin imatges sexistes.
Els ous de Llarena i un Melindro
"Quan agafem un producte de màxima proximitat li posem un mal-nom en català com el Trabuc d'en Serrallonga, el Llepafigues, Els ous de Llarena... li posem noms més divertits que donin el toc picant i catalanista", explica Grau. Els noms criden l'atenció dels seus clients i li serveixen de ganxo per fer bromes vinculades, en certa manera, amb l'independentisme. Quan presenta, per exemple, el Melindro, Grau diu al seu públic: "Penseu que aquest melindro seria la mitjana catalana, el que tenim per aquí, que són uns 15 centímetres".
L'humor fa de guia durant les seves intervencions. Amb aquesta informació ja pot fer una broma que li agrada molt i els diu: "Pensa que tots els problemes que tenim a Catalunya vénen d'aquí, eh? Perquè la mitjana espanyola són uns 13,5 centímetres i per això no ens deixen marxar d'Espanya, perquè baixaria la mitjana. Tothom riu molt", relata. El seu públic és de tot Catalunya, però sobretot la truquen de municipis "on la gent busca més en català", com Vic, Berga, Igualada o Girona, i gran part de les sol·licituds que rep són de grups de dones.
Grau fa broma: "Pensa que tots els problemes que tenim a Catalunya vénen d'aquí, eh? Perquè la mitjana espanyola són uns 13,5 centímetres i per això no ens deixen marxar d'Espanya, perquè baixaria la mitjana"
Però, amb la quantitat de productes que hi ha al mercat, com tria els productes segons el grup de gent que contracti els seus serveis? Abans d'anar a la reunió, Grau es posa en contacte amb el grup per saber què celebren i quines edats tenen. Prepara al voltant de 30 productes diferents i els presenta als seus assistents. Alguns grups directament li diuen que "volem el Satisfyer", d'altres que ja l'han utilitzat i demanen novetats.
La revolució del Satisfyer
Si la curiositat sempre hi era i els clients no faltaven, el Satisfyer ha omplert més la seva agenda. De fet, quan té els dies plens, té altres col·laboradores que també fan les reunions, al País Valencià hi ha una noia que sempre fa les xerrades amb el nom de Carmanyola Picant i, si totes elles tampoc poden arribar a tot, ho acaba derivant a altres empreses que, segons afirma, es donen molt suport entre elles.
Grau: "Mai a la teva vida diràs 'jo em masturbo', però sí que diràs que tens un Satisfyer"
Però tornant a la revolució del Satisfyer, Grau recorda com a finals del 2019, tocant les festes nadalenques, i a principis d'any, el producte estava esgotat pràcticament arreu i cada vegada rebia més comandes. "Jo no havia fet mai un febrer com aquest, tot el febrer ple, perquè veníem d'un Nadal en què el Satisfyer s'ha venut moltíssim, a la Península no hi havia enlloc, jo vaig trobar un raconet a Holanda que en tenien i em deien que venien molt a Espanya, tothom en demanava i tothom el volia per ja", explica. Després va arribar la pandèmia de covid-19 i van haver de fer una aturada, però ara han tornat amb més força que mai.
I és que, tot i que hi ha una gamma immensa de productes, mai com fins el Satisfyer la gent s'havia obert tant. "Mai a la teva vida diràs 'jo em masturbo', però sí que diràs que tens un Satisfyer", exemplifica Grau, que anima tothom a prendre consciència de sí mateixos: "T'has de conèixer perquè sinó quan estiguis amb algú no podràs dir-li què t'agrada, molta gent té relacions de parella abans que amb ella mateixa i això costa molt encara i és la feina que fem".
Un còctel i un premi lingüístic
La companyia Satisfyer -que té molts altres productes- va revolucionar el mercat perquè, malgrat que ja feia uns anys que existien els succionadors, no estaven a l'abast de tothom: valien uns 186 euros, mentre que el de la marca estrella rebentava els preus i els rebaixava fins a 49 o 65 euros, depenent del model. Però l'equip del tapersex català també vol fer descobrir altres novetats alternatives durant les seves trobades. I en català, motiu pel qual va guanyar el Premi de la Confederació de Comerç de Catalunya a la millor iniciativa lingüística del sector comercial dins la categoria d'establiments comercials.
A més, la Carmanyola Picant també revoluciona el món del tapersex començant totes les reunions amb la producció de dos còctels afrodisíacs, que es fa cada assistent amb les seves pròpies mans. A banda que els donen la recepta perquè els puguin continuar fent en altres ocasions, també se'l van prenent mentre reben tota una lliçó magistral de sexualitat d'unes dues hores. Però molts grups també demanen xerrades específiques de sòl pelvià i, de fet, hi ha molt desconeixement general sobre aquesta qüestió. El sòl pelvià "és una musculatura que tenim tant homes com dones i aguanten tot el que hi ha al damunt" i, per tant, és important treballar-lo. No només s'evitaran pèrdues d'orina i problemes abdominals més endavant, sinó que, assegura Grau, "gaudiràs més del sexe".
Riures, educació i molt humor (en català) apte per a tots els públics és la fórmula màgica de l'èxit de la Carmanyola Picant. I és que, com subratlla Grau, "el retorn que tinc sempre de les meves reunions és que s'ho han passat molt bé, han après molt i han passat una estona compartint amb les amigues".