• Empresa
  • Casademont incrementa un 36% les exportacions

Casademont incrementa un 36% les exportacions

La firma gironina exporta el 45% de la producció a un total de 70 països dels cinc continents

Fàbrica de Casademont
Fàbrica de Casademont
ACN i Redacció
06 de Març de 2014 - 06:40
Act. 07 de Març de 2014 - 10:52

El fabricant d'embotits Casademont, amb seu a Bonmatí (Selva), ha incrementat un 36% les seves exportacions durant el 2013. En concret, al llarg de l'any passat, la firma va arribar a superar les 2.000 tones de llescats venuts a l'exterior, que van tenir com a destí fins a 70 països dels cinc continents.

Amb una capacitat per produir fins a 25.000 tones anuals d'embotits (curats, cuits, llescats i pernils), la companyia exporta el 45% de la seva producció i actualment està immersa en un pla estratègic perquè aquesta xifra ascendeixi fins al 100% en un termini d'entre tres i cinc anys.

En els darrers exercicis, Casademont ha potenciat la seva presència als mercats internacionals. Així ho avalen els números amb què va tancar l'exercici 2013. Durant l'any passat, la càrnia gironina va incrementar fins a un 36% les seves exportacions, fins a superar les 2.000 tones de llescats venuts a l'exterior.

Aposta per R D i
En paral·lel, Casademont continua apostant per la innovació i a la propera Fira Alimentària presentarà una nova gamma de llescats -batejada com a Cuídate- que és la primera del mercat en oferir llonganisses i xoriços amb un 50% menys de sal.

A més d'aquests dos curats, als quals també se'ls ha abaixat el greix en un 25%, la nova línia l'integren llesques de pernil cuit extra i pit de gall dindi. En aquest cas, se n'ha reduït fins a un 33% el contingut en sal (i fins a un 60% el greix). La nova gamma Cuídate es presentarà a Innoval 2014, l'espai de la Fira Alimentària destinat a les últimes novetats del sector.

També en col·laboració amb l'IRTA ha aconseguit reduir fins a una hora el temps d'assecatge d'embotits, ha tret gammes específiques per a persones amb al·lèrgies alimentàries o ha llançat al mercat més de 15 fuets diferents, com ara els de figues o formatge cabrales.

60.000 metres quadrats de plantes
Indústries Càrnies Casademont compta amb dues plantes de producció a les comarques gironines. La primera, que acull la seu central, es troba a Bonmatí; i la segona planta de producció es troba situada a Palol de Revardit (Pla de l'Estany).

Al mercat estatal, Casademont ven els seus productes a hipermercats, grans cadenes de distribució, botigues de xarcuteria i hostaleria. També fabrica per a marques blanques.