
21
d'Octubre
de
2013
Act.
22
d'Octubre
de
2013
"Si la gent va a fer la compra amb 17 euros a la butxaca, no podem esperar que es gasti la meitat en un detergent". Amb aquestes paraules, el president d'Unilever Europa, Jan Zijderveld, explicava en una entrevista al Financial Times Deutschland, l'impacte que ha tingut la crisi en els hàbits dels consumidors. És en aquest context, on les empreses es replantegen el seu model de negoci i adeqüen les estratègies de màrqueting per reactivar les vendes.
Consum sota mínims
Mentre algunes marquesblanques aposten per envasos cada vegada més grans amb preus competitius i proliferen les botigues que venen productes a granel, Unilever ha reduït el tamany i el preu dels seus envasos –molts dels quals es poden comprar ara per un euro o menys– per adaptar-los a un pressupost per a la compra cada vegada més minso.
A la caça de les promocions
Segons Santi Cabrera, director general de l'agència de publicitat Soload, "el consumidor, amb la crisi, s'ha convertit en un explorador i caçador d'oportunitats. Busca ofertes i promocions amb contingut, amb ganxo, que li donin la sensació que veritablement treu profit del què ha trobat o aconseguit". Segons Cabrer, això ha convertit les empreses en "proveïdores d'ofertes i promocions amb contingut" i cita com a exemples els menús de McDonalds o les rebaixes de preus de la marca blanca de Mercadona.
Compres, les justes
Tot i això, no totes les promocions serveixen per atreure l'interès del consumidor. Com apunta MartaDalmases, directora de màrqueting d'Abacus, ja no serveixen les promocions de "compra ara els regals de nadal i estalvia". "El consumidor racionalitza al màxim. Fins que no ho necessita no ho compra", senyala.
En aquest context, però, les campanyespublicitàries concentrades en els moments de més consum –i de més competència– es fan imprescindibles com ho demostra l'experiència d'anys anteriors.
Les xarxes socials com a salvavides
En un mercat on les grans campanyes en mitjans tradicionals són cares i tenen risc de ser poc efectives, el màrquetingonline s'ha revelat com el gran recurs per "fer més amb menys". MartaTena, doctora en màrqueting i professora de l'Institut Químic de Sarrià (IQS) apunta aquesta possibilitat. "El món online crea noves oportunitats d'expansió i de comunicació que ben explorades suposen un cost molt assumible per a les empreses en comparació amb la inversió en mitjans tradicionals".
A Abacus ho saben molt bé i expliquen com les xarxessocials els permeten llençar promocions personalitzades per als clients més fidels de la marca. La segmentació de la base de dades de clients de la firma és també un recurs habitual per mirar de fidelitzar als consumidors.
Consum sota mínims
Mentre algunes marquesblanques aposten per envasos cada vegada més grans amb preus competitius i proliferen les botigues que venen productes a granel, Unilever ha reduït el tamany i el preu dels seus envasos –molts dels quals es poden comprar ara per un euro o menys– per adaptar-los a un pressupost per a la compra cada vegada més minso.
A la caça de les promocions
Segons Santi Cabrera, director general de l'agència de publicitat Soload, "el consumidor, amb la crisi, s'ha convertit en un explorador i caçador d'oportunitats. Busca ofertes i promocions amb contingut, amb ganxo, que li donin la sensació que veritablement treu profit del què ha trobat o aconseguit". Segons Cabrer, això ha convertit les empreses en "proveïdores d'ofertes i promocions amb contingut" i cita com a exemples els menús de McDonalds o les rebaixes de preus de la marca blanca de Mercadona.
Compres, les justes
Tot i això, no totes les promocions serveixen per atreure l'interès del consumidor. Com apunta MartaDalmases, directora de màrqueting d'Abacus, ja no serveixen les promocions de "compra ara els regals de nadal i estalvia". "El consumidor racionalitza al màxim. Fins que no ho necessita no ho compra", senyala.
En aquest context, però, les campanyespublicitàries concentrades en els moments de més consum –i de més competència– es fan imprescindibles com ho demostra l'experiència d'anys anteriors.
Les xarxes socials com a salvavides
En un mercat on les grans campanyes en mitjans tradicionals són cares i tenen risc de ser poc efectives, el màrquetingonline s'ha revelat com el gran recurs per "fer més amb menys". MartaTena, doctora en màrqueting i professora de l'Institut Químic de Sarrià (IQS) apunta aquesta possibilitat. "El món online crea noves oportunitats d'expansió i de comunicació que ben explorades suposen un cost molt assumible per a les empreses en comparació amb la inversió en mitjans tradicionals".
A Abacus ho saben molt bé i expliquen com les xarxessocials els permeten llençar promocions personalitzades per als clients més fidels de la marca. La segmentació de la base de dades de clients de la firma és també un recurs habitual per mirar de fidelitzar als consumidors.