La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha aprovat que el grup Grimaldi compri la Terminal Ferry (TFB) a canvi que renunciï i retorni una part de la seva actual concessió al Port de Barcelona. En un comunicat, la CNMC informa que ha donat llum verda a l'operació després d'una "exhaustiva investigació" que implicava riscos per a la competència. De fet, Grimaldi es convertirà en l'únic gestor de les dues terminals públiques de càrrega rodada i passatgers existents al Port de Barcelona.
Des d’altres empreses competidores s’havia advertit que el domini de Grimaldi podria comportar una pujada de preus i dificultats d’accés per part d’altres navilieres. Per evitar-ho, la CNMC ha imposat unes condicions. A banda de retornar una part de l'actual concessió, Grimaldi ha de facilitar l'embarcament directe des de la passarel·la i el finger de la seva actual terminal a qualsevol competidor que ocupi la superfície on desvinvertirà.
A més a més, la CNMC obliga Grimaldi a no participar en cap concurs que l'Autoritat Portuària de Barcelona pugui convocar en el futur per a la concessió de la superfície a la que haurà de renunciar.
Així mateix, Grimaldi haurà de mantenir a les navilieres competidores a les que la Terminal Ferry presta serveis actualment les condicions comercials actuals, fins que entri un tercer operador a la superfície que abandona, o si no n'entra cap, durant cinc anys.
La CNMC imposa condicions a Grimaldi per evitar que pugui restringir la competència en el transport de passatgers i càrrega
La CNMC imposa aquesta condició per evitar que Grimaldi "pugui fer valdre la seva posició en la gestió de terminals en el port de Barcelona per restringir la competència en el transport marítim de passatgers i de càrrega, en particular entre la península i Balears".
Amb les condicions, les navilieres competidores de Grimaldi que operen actualment a través de TFB "podran mantenir les freqüències i amarraments que utilitzaven de forma habitual i els preus acordats abans de l'operació".