Competència impugna la precontractació de 60 minuts pels VTC

L'ACCO reclama que se suspengui la normativa perquè introdueix "una greu ineficiència" en la prestació del servei

 El president de l'ACCO, Marcel Coderch, i el director general, Marc Realp. | EP El president de l'ACCO, Marcel Coderch, i el director general, Marc Realp. | EP

L'Autoritat Catalana de la Competència (ACCO) ha impugnat el reglament de l'Àrea Metropolitana de Barcelona que imposa als vehicles de lloguer amb conductor de fins a nou places (VTC) un termini mínim de precontractació de 60 minuts davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC).

En un comunicat, l'organisme denuncia que de la normativa, que havia d'entrar en vigor aquest dilluns però va ser suspesa cautelarment pel TSJC, "se'n deriven obstacles al manteniment d'una competència efectiva en els mercats". Segons han dit, el reglament introdueix "una greu ineficiència" en la prestació del servei VTC a l'AMB i és contrari al règim transitori de quatre anys que el Ministeri de Foment va declarar el 2018. Per aquests motius, juntament amb la interposició del recurs contenciós administratiu, l'ACCO en demana la suspensió cautelar.

L'organisme de la Generalitat de Catalunya de caràcter independent considera que aquesta norma introdueix "restriccions i càrregues addicionals injustificades" a la prestació de serveis urbans de VTC a l'àrea metropolitana de Barcelona, que s'afegeixen a les imposades per la normativa estatal i catalana i, per aquest motiu, "intensifiquen l'abast restrictiu" de la regulació aplicable a aquests prestadors. 

Més info: Via directa cap a la mobilitat del futur

Segons l'ACCO, el reglament "debilita encara més" les pressions competitives que han exercit durant els últims anys els operadors de VTC al sector del taxi, que ha estat "tradicionalment preservat de la competència". A més, apunten que l'establiment del període de precontractació de 60 minuts perjudica els consumidors i usuaris i "genera externalitats negatives per a la societat en general".

A més, aquesta previsió "elimina de manera definitiva" la capacitat d'actuació dels VTC dins l'àmbit geogràfic de l'AMB i que, al seu torn, "és contrària" al règim transitori decretat pel govern espanyol en el Reial decret llei 13/2018, una norma que permet als VTC autoritzats continuar prestant serveis urbans durant 4 anys.

L'organisme recorda que està legitimat per impugnar disposicions generals amb rang inferior a llei de les quals se'n derivin obstacles al manteniment de la competència efectiva en els mercats.

Més informació
De la mobilitat a l’aigua: és bo (re)municipalitzar?
Mobilitat sostenible per als empleats de la Diputació de Barcelona
Avui et destaquem
El més llegit