França és un any més el principal mercat de cotxes importats de l'Estat espanyol. Segons les dades publicades per l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions, el país gal va rebre fins a 336.052 unitats de vehicles privats, el 18,5% del total dels models fabricats a les plantes espanyoles venuts a l'exterior.
Les factories espanyoles van enviar a mercats internacionals un total d'1,82 milions de vehicles, el que suposa un retrocés interanual del 6,7% a causa principalment del trencament de la cadena de subministraments i la manca de microxips. Així, la gran majoria dels vehicles fabricats a Espanya van acabar en mercats exteriors, fins al 86,8% dels 2,1 milions de cotxes manufacturats.
Per darrere de França queda Alemanya, un mercat importador al qual van arribar 318.563, en un proper 17,5% de la quota del mercat total. Més lluny hi ha el Regne Unit, on es van comprar prop de 223.000 unitats de cotxes fabricats a Espanya, seguit de prop per Itàlia (221.066 compres, una quota del 12,1%) i Turquia (84.499 vehicles, 4,6% de quota).
Els turismes van ser els models dominants a les factories espanyoles, amb 1,46 milions d'unitats manufacturades, un retrocés del 8,4%, La mateixa tendència mostren els vehicles comercials lleugers, dels que es van exportar 320.053 unitats, una caiguda del 4,5%. Per la seva banda, si bé són més escassos, els vehicles industrials van assolir una important accelerada exportadora, fins a les 45.040 unitats venudes, un 65,1% més que el 2021.