El primer cotxe elèctric fabricat a Tarragona, a punt per rodar

Es tracta d'un automòbil biplaça, de dimensions reduïdes (2,5 metres), lleuger, amb àmplia capacitat de càrrega i una autonomia de 300 kilòmetres

Javier Lavernia, CEO de Tecnovelero, presentant Virante Blue One | Cedida Javier Lavernia, CEO de Tecnovelero, presentant Virante Blue One | Cedida

Tecnovelero ha batejat la primera unitat de la seva proposta d'automòbil elèctric com a Virante Blue One: un automòbil biplaça, de dimensions reduïdes (només 2,5 metres), lleuger, àmplia capacitat de càrrega (fins a 1.000 litres) i una autonomia per sobre dels 300 kilòmetres. El prototip presentat és un vehicle assemblat a escala real 1:1, desenvolupat en la seu que la companyia automobilística té a Tarragona, i que ha comptat amb el suport financer de la mateixa empresa, del CDTI (Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial) i d'altres actors.

"26.000 hores d'R+D avalen avui una realitat que es pot veure, tocar i sentir en les instal·lacions de Tecnovelero", indica amb orgull Javier Lavernia, CEO de l'empresa. "Virante Blue One evidència la consecució de tots els punts del plec de requeriments amb el qual es va idear el projecte: crear un elèctric urbà disruptiu, segur, lleuger, amb bona autonomia, amplitud per als seus ocupants i gran capacitat de càrrega" explica. L'empresa no ha ocultat la seva satisfacció per haver complit estrictament amb els objectius de desenvolupament d'un projecte de mobilitat urbana que era només un concepte sobre el paper fa dos anys.

Tecnovelero té previst començar el set up de Virante Blue One aquest juliol per llançar com més aviat millor els tests dinàmics i altres proves funcionals amb el prototip. Una de les principals comeses de les proves que realitzarà l'automobilística serà garantir la seguretat del vehicle, per això "l'estructura del prototip ha sigut fabricada en un híbrid d'acer i alumini, de gran robustesa, per afrontar amb èxit els assajos dinàmics," comenta Lavernia.

"Volem transformar la manera de traslladar-nos en entorns urbans i trencar les barreres d'entrada a la mobilitat, altament condicionada pels costos d'adquisició d'un vehicle. Hi ha fórmules per crear una nova mobilitat ajustada a les necessitats reals de l'usuari" afirma Lavernia. Per al CEO de Tecnovelero, un dels principals objectius de Virante ha de ser "oferir una mobilitat intel·ligent i connectada al mateix temps que assequible: des dels 15 anys d'edat en la versió amb motor de 16 kW, sense requeriment de permís de conducció".

Més informació
L'automòbil es refugia d'una "tempesta perfecta"
La Diputació de Barcelona referma el seu compromís amb el sector de l’automòbil
El PERTE del vehicle elèctric i connectat tanca amb 13 projectes tractors per valor de 5.927 MEUR
Avui et destaquem
El més llegit