
El grup Damm va tancar l'exercici de 2024 amb una facturació de 2.025 milions, un EBITDA de 321 milions i un 35% més de beneficis que pugen fins als 175 milions (una xifra que va ser de 130 milions el 2023), segons ha detallat la multinacional cervesera. Damm, que ha presentat els resultats en el marc de la Junta General d'Accionistes, agraeix l'evolució positiva de l'activitat en els seus principals mercats, juntament amb una "eficient gestió operativa i de costos". "Els resultats del 2024 posen de manifest la solidesa del model de negoci de Damm i la seva capacitat per a generar creixement a llarg termini", ha celebrat el president executiu de Damm, Demetrio Carceller.
"Així mateix, demostren els esforços que ha realitzat la companyia per a augmentar la seva rendibilitat en un entorn complex, marcat per la persistència de la inflació, la moderació del consum i una elevada incertesa global", ha continuat Carceller. La consolidació del volum de vendes a la divisió de begudes —que inclou cervesa, aigua, refrescos i productes lactis— va permetre a Damm tancar l'exercici amb 21 milions d'hectolitres comercialitzats. En paral·lel, Damm va signar un acord amb Nestlé a principis de desembre per a produir, comercialitzar i distribuir Nestea a Espanya, Andorra, Gibraltar i Portugal a partir de 2025.
"Amb aquesta operació, la companyia reforça la seva presència en el segment de begudes no carbonatades, una categoria amb grans perspectives de creixement, incorporant la marca de te fred preferida pels consumidors", ha apuntat el president executiu de Damm. Una marca que complementa les begudes no alcohòliques de la companyia que inclou les marques d'aigua mineral natural Veri, Fuente Liviana i Font Major. D'altra banda, la internacionalització de Damm es va mantenir durant el 2024 "com una de les principals palanques de creixement" amb presència a més de 130 països i exportacions amb marca pròpia a 87 mercats.
Renovació de la planta de Bedford i integració de la IA
En paral·lel, la companyia cervesera va avançar en la renovació integral de la seva planta de Bedford (Regne Unit). Adquirida el 2022, aquesta instal·lació ha permès a Damm reforçar la seva capacitat productiva fora de l'Estat i operar de forma més eficient i sostenible en un dels seus principals mercats europeus. "Actualment, disposem d'un equip de més de 500 persones dedicades exclusivament a les nostres operacions internacionals, fet que reflecteix el nostre compromís amb l’expansió global de la companyia", ha posat sobre la taula Carceller.
"En aquest àmbit, cal destacar especialment el sòlid progrés de les nostres marques a l'estranger, impulsat tant per la consolidació dels mercats existents com per l'obertura de nous països", ha assenyalat el CEO de Damm, que també ha recalcat que la innovació tecnològica continua sent una de les principals apostes de Damm per assegurar la seva competitivitat a llarg termini. La companyia ha iniciat una nova fase centrada en la integració de la intel·ligència artificial (IA) i l'anàlisi avançada de dades com a palanques per millorar l'eficiència i donar suport a la presa de decisions estratègiques.