Danone redueix beneficis tot i augmentar vendes

La multinacional francesa revisa a l’alça la previsió de creixement en vendes prevista per aquest 2022

L’estand de Danone en la fira Alimentària de Barcelona | Europa Press L’estand de Danone en la fira Alimentària de Barcelona | Europa Press

El grup francès d'alimentació Danone, líder mundial en la producció de iogurts, ha obtingut un benefici net de 737 milions d'euros en el primer semestre de 2022, fet que representa una caiguda del 3% respecte el mateix període de l’any passat, segons informa la companyia aquest dimecres. No obstant, Danone ha revisat a l'alça la previsió de creixement de les vendes per al conjunt de l'exercici.

Les vendes de Danone entre el gener i el juny van sumar 13.325 milions d'euros, un 12,6% més que a la primera meitat de 2021, encara que sense tenir en compte l'impacte del tipus de canvi i les variacions en el perímetre comptable de la companyia, les vendes comparables van créixer el 7,4%. Aquestes dades corresponen al negoci mundial.

El líder mundial de iogurts destaca que, en el primer semestre de 2022, les seves vendes s’han incrementat en més d’un 6%

La multinacional francesa destaca que, en el primer semestre de 2022, les seves vendes van registrar un impuls positiu del 6,1% relacionat amb la pujada dels preus i de l'1,3% en els volums.

Les vendes de Danone a Europa van augmentar un 5,8% durant el semestre, fins a 4.382 milions d'euros, mentre que a Amèrica del Nord van créixer un 16%, fins a 3.139 milions, i a la Xina, Àsia i Oceania van augmentar un 16,9%, fins a 1.671 milions.

Al segon trimestre, les vendes de Danone van augmentar un 14,5%, fins a 7.067 milions d'euros. En xifres comparables, les vendes de la companyia francesa van créixer un 7,7% respecte del mateix període de 2020, amb un augment dels preus del 6,8% i del 0,9% en el volum.

De cara al conjunt de l'exercici, Danone espera ara un creixement de les vendes comparables impulsat per les pujades dels preus d'entre el 5% i el 6%, en comparació amb l'anterior rang del 3% al 5%, mentre confia que el marge operatiu recurrent se situarà per sobre del 12%.

Més informació
Batllegroup, brànding català des d'Open Arms fins a Danone
Unió Nuts, les ametlles catalanes de Nestlé, Danone o Suchard
Avui et destaquem
El més llegit