Delivery Hero, nou accionista majoritari de Glovo

La firma Glovo tindrà presència a 74 països i un públic potencial de 2.200 milions de persones

El cofundador de Glovo, Sacha Michaud | ACN El cofundador de Glovo, Sacha Michaud | ACN

Sis mesos després d’anunciar l’acord de compra, Delivery Hero ja ha executat tots els tràmits, entre el quals comprometre’s a respectar la “llei rider” i segellar, en una junta, l'intercanvi d'accions amb els actuals inversors, per a convertir-se en propietària de Glovo. D’aquesta manera, la companyia alemanya es queda aproximadament amb el 94% de Glovo i queda només pendent de gestionar una operació per augmentar el seu capital i l'admissió a borsa de la catalana.

Així ho expliquen en un comunicat els consellers delegats i cofundadors de les dues empreses. "Aquesta col·laboració representa una combinació perfecta", assegura el primer executiu de l'alemanya, Niklas Östberg. "Ens hem conegut i agradat i hem confiat l'un en l'altre durant anys: els nostres equips comparteixen la mateixa visió i encara així podem continuar aprenent molt els uns dels altres intercanviant coneixement i explorant sinergies tecnològiques i operatives", afegeix.

Més info: Oscar Pierre explica els motius de la venda de Glovo

Per al seu homòleg a Glovo, Oscar Pierre, l'acord implica accelerar el seu creixement i el desenvolupament del seu producte. "Estem molt contents de per fi començar a treballar junts i compartir coneixement i tecnologia amb altres marques del grup. Junts cobrirem una gran part de la població a quatre continents, amb milions d'empreses locals i repartidors beneficiant-se de la nostra plataforma", afegeix l'emprenedor. Així mateix, la col·laboració entre dues empreses els permetrà aprofitar la seva experiència tecnològica i operativa.

Glovo continuarà operant amb la seva marca i la seva plataforma i sota el seu actual equip directiu, liderat pels seus dos fundadors Oscar Pierre i Sacha Michaud, que es mantindran com a accionistes de Glovo. Delivery Hero passarà a ser present a 74 països i a atendre fins a 2.200 milions de persones a quatre continents. Quant a Glovo, el grup alemany assegura que una vegada executada formalment la compra –cosa que es produïrà en les pròximes setmanes–, donarà informació detallada sobre l'acompliment del seu negoci en el primer semestre.

Caiguda a la borsa

Si hi ha algú que no surt beneficiat de l’operació són els accionistes sortints. Les dues companyies van acordar que la transacció s'executaria en accions i, des d'aleshores, s'ha desplomat a la borsa: si dies després que s'anunciés l'acord de compra cada acció del grup valia prop de 100 euros, ara el preu amb prou feines supera els 35, un 65% menys. Així, segons fonts pròximes a l'operació, els accionistes que ara surten de la companyia haurien sortit guanyant si la transacció s'hagués acordat amb un preu tancat en metàl·lic. De tota manera, els beneficis o no de la seva inversió es decidiran una vegada venguin les seves accions acabades d'adquirir a Delivery Hero.

Més informació
CCOO guanya les primeres eleccions sindicals a Glovo
Glovo, innovació i decisions difícils
Avui et destaquem
El més llegit