Delta Tecnic obre una fàbrica a Mèxic

L'empresa catalana preveu facturar tres milions d'euros al país sud-americà i duplicar la xifra l'any que ve

Eric Xirinachs, Eva Gotor y Martí Baqués, directius de Delta Tecnic | Cedida Eric Xirinachs, Eva Gotor y Martí Baqués, directius de Delta Tecnic | Cedida

L'empresa catalana Delta Tecnic ha obert una fàbrica a Querétaro, una ciutat de Mèxic. La companyia especialitzada en la producció i distribució de concentrats de color i matèries primeres per a plàstics, cables, tintes, pintures i cosmètica, s'instal·la al país des d'on preveu subministrar de productes tot el continent. Les previsions de la firma són de facturar tres milions d'euros només a Mèxic enguany i duplicar la xifra l'any que ve. 

Delta Tecnic, que està participada per Aurica Capital, se centrarà en el mercat de l'automoció. És per això que s'ha establert en una planta de 3.000 metres quadrats situada en un hub industrial amb una forta presència d'aquesta indústria, així com de l'aeronàutica. Actualment, la fàbrica compta amb 10 empleats, però a través d'un comunicat l'empresa assegura que preveu incrementar la plantilla a entre 30 i 40 persones en un any. Fa 25 anys que Delta Tecnic ven els seus productes a Mèxic i ja subministra els seus productes en diversos països americans, com els Estats Units, el Canadà, Costa Rica, Colòmbia, Perú, Brasil, Xile i Argentina. 

El moment de l'expansió ha coincidit amb la covid-19, que la companyia veu com una oportunitat. "Per a Delta Tecnic és un orgull comptar amb un model resilient basat en la innovació que ens ha permès operar sense descans en indústries estratègiques, segons el CEO de la firma, Eric Xirinachs. De fet, l'empresa no ha interromput la seva activitat tot i els efectes de la pandèmia.  

La companyia preveu un creixement del 15% anual per als propers cinc anys, amb una facturació de més de 40 milions d'euros aquest 2020. Entre els costos que ha retallat a causa del coronavirus hi ha els desplaçaments -que han disminuït a la meitat-. Tot i els descensos en les vendes dels mesos de confinament, l'empresa assegura que ha recuperat els nivells de l'any passat el mes d'agost.

Més informació
El factor humà, clau per a la internacionalització
Internacionalitzar la valorització
Internacionalitzar-se o protegir-se? La qüestió catalana
Avui et destaquem
El més llegit