Desigual fa un gir al seu logo i identitat

La marca de moda fa un pas més en la seva transformació per atreure clients més joves i revertir la caiguda de vendes

El nou logo de Desigual El nou logo de Desigual

La firma de moda Desigual ha fet un pas més en el pla de transformació iniciat el 2015 per afrontar la caiguda de vendes que arrossega i ha llançat una nova identitat de marca, amb un logotip amb el seu nom escrit a l'inrevés, per subratllar el seu perfil més disruptiu i atreure així els consumidors més joves.

Més info: La reestructuració de Desigual llasta un 33% el benefici

La nova identitat de la marca ha estat presentada en un esdeveniment a la platja de la Barceloneta, situada enfront de la seva seu corporativa, que ha reunit 1.200 persones i en el qual s'ha donat a conèixer també la nova col·lecció primavera-estiu 2020.

La nova imatge corporativa és un dels tres pilars de l'estratègia de canvi de Desigual, orientada cap a un nou model de negoci amb una revisió del producte i una xarxa de distribució adaptada a la nova realitat del comerç i els hàbits de consum.

El director de Màrqueting, Guillem Gallego, que va entrar en la companyia fa sis mesos, ha explicat als periodistes que la marca, nascuda el 1984, està obligada a adaptar-se per no "morir", ja que l'edat mitjana dels seus compradors és d'entre 46 i 49 anys. "El nostre objectiu és baixar deu anys aquesta edat mitjana. Hem d'obrir-nos a noves generacions", ha destacat Gallego.

Guillem Gallego

El director de màrqueting de Desigual, Guillem Gallego

El grup controlat per Thomas Meyer ha encadenat caigudes de vendes en els últims anys, que s'han mantingut entorn del 14,5% en el primer semestre d'aquest 2019, encara que la companyia està pendent encara de presentar els resultats de tancament de l'últim any. Com a conseqüència, la firma ha sofert una fugida constant de directius, que han anat saltant dels seus llocs sense parar.

Per rellançar la firma, la nova estratègia de marca passa per vincular Desigual amb conceptes com la creativitat i l'optimisme, reprenent l'esperit amb el qual Meyer, fundador de la marca, va conquerir comprats en els anys 80 i 90 i la dècada dels 2000.

Meyer ha tornat també a prendre les regnes de l'adreça creativa després de la sortida del fons gal Eurazeo del capital de la marca i vol emular amb el nou logo escrit a l'inrevés (com si es veiés reflectit en un mirall) la impressió que va causar el primer de la firma, dues figures esquemàtiques d'un home i una dona nus i donant-se la mà.

"Som la primera marca del món que utilitza un logo girat a l'inrevés. Som 100% desigual", ha dit Gallego, que ha destacat que es llançaran cartells amb frases incomprensibles a simple vista i que només s'entenen si es llegeixen en manera selfie.

Respecte a la nova col·lecció, Desigual ha optat per introduir més teixits orgànics i més qualitat i fins i tot preveu llançar en els propers mesos una sèrie de peces confeccionades amb plàstic reciclat. El director de Màrqueting ha assenyalat que el preu mitjà de les peces serà el mateix encara que la qualitat augmenti i ha avançat que per fer-ho possible la companyia reduirà el seu marge en el model de negoci.

En paral·lel, la companyia amb seu a Barcelona preveu obrir algunes tendes noves i anar reformant o actualitzant unes altres per renovar la imatge, mentre que està previst inaugurar la setmana que ve la seva flagship al Portal de l'Àngel.

Fundada a Barcelona el 1984, Desigual compta amb més de 4.000 empleats i està present en un centenar de països a través de tretze canals de venda, més de 500 botigues pròpies i vuit categories de producte.

Més informació
Continua la fuga de directius a Desigual
Avui et destaquem
El més llegit