'E-commerce' basat en fets reals

LetsBonus, Veritas i Base posen en comú com s'han desplegat en la venda 'online'

El mercat espanyol arrossega nivells de consum online molt inferiors als veïns europeus. Els que sí hi han saltat, però, hi veuen opcions. Recomanen veure Internet com una plataforma per generar demanda, complementar el posicionament dins i fora de la xarxa, i veure les bases de dades com una mina d'informació per millorar les vendes. Ho han posat sobre la taula, en un acte a Barcelona Activa, els responsables de la cadena de supermercats Veritas, de la plataforma de descomptes LetsBonus i de les botigues d'esports Base.
 

Silvio Elias, president de Comertia i director general d'Ecoveritas:
"No existeix un consumidor online"
1. Silvio Elias

El director general de la cadena de supermercats ecològics Veritas creu que un error és confondre e-commerce amb vendes: "No tot és valor transaccional. I el relacional? I el de coneixement? La tecnologia ens permet donar aquest coneixement i predisposar el consumidor", explica. "No em preocupen els nivells de venda online, si aconsegueixo a través del web que vinguin a les botigues".

Precisament, Elias aposta per Internet com a generador de demanda, com a espai per donar-se a conèixer i construir fidelitat. Això sí, adverteix que no existeix un únic perfil de client i que es pot combinar la compra real amb la virtual: "No existeix un consumidor online, tots som animals multicanal".

Per Elias, cal tenir clar si val la pena crear una aplicació mòbil per al negoci, si l'usuari realment l'usarà en el seu dia a dia i servirà per aconseguir uns objectius. "Hem passat de la bombolla web a la bombolla app. Ara tots hem de tenir una app. Molt bé, però per a què?".

El que sí defensa amb vehemència són les xarxes socials per conèixer millors els usuaris. "Facebook t'ensenya que, com a empresa de retail, ets imperfecte".


Gemma Sorigué, directora de vendes a LetsBonus:

"Un dia a l'e-commerce és com una setmana al comerç tradicional"
2.Gemma Sorigue 
A diferència de la majoria de professionals del sector comercial, a Sorigué se li fa estrany el canal tradicional. Després de passar pel conglomerat d'e-commerce Intercom i pel competidor Atrapalo, ara dirigeix vendes de la plataforma de descomptes LetsBonus. "Tot es viu molt més ràpid, un dia a l'e-commerce és com una setmana al comerç tradicional".

"Entrar a l'e-commerce és molt car", adverteix. "Vol dir crear una web, però després posicionar-la... i això és car i complicat". Per això creu en el posicionament a Google per donar-se a conèixer (SEO i SEM), però reivindica també el màrqueting offline. LetsBonus ha invertit en campanyes de televisió generalista per buscar "grans impactes" i ja suma 40 milions en quatre anys en publicitat convencional.

De la mateixa manera, dóna dues claus més: les bases de dades i els níxols de mercat. LetsBonus va trobar en els descomptes de centres de bellesa un sector per explorar. I pel que fa a les bases de dades, les veuen indispensables per guanyar quota.


Sito Castelló, gerent de Base:

"Sectorialitzem molt perquè tothom es trobi a gust"
3.Sito Castello
Castelló també confia molt en les bases de dades per crear demanda i fidelitzar el client. Un dels millors contextos són els esdeveniments públics, vinculats a l'esport, que la marca organitza. Això se li suma una newsletter setmanal, la venda en línia , el bloc que actualitzen periòdicament i la presència a les xarxes socials Facebook i Twitter.

Aposta per segmentar i sectorialitzar. Base ha creat la plataforma Runnering, especialitzada en activitats de running. Creu que els ha aportat diferenciació, un gran nivell de prescripció i molta relació amb la pàgina web. Des de productes específics fins a viatges organitzats per assistir a maratons, com la de Nova York, on va assistir-hi Castelló, a la foto. 

Segons el directiu de Base, l'estratègia s'ha convertit en més vendes, un millor posicionament a la xarxa i una millora del tràfic a les seves webs. 

Avui et destaquem
El més llegit