El dia de Josep Ametller

El fundador de la cadena alimentària Casa Ametller, guanyador del premi Jove Empresari del 2012, relata com és una jornada de treball

Des d'aquest estiu que Josep Ametller ostenta el títol de Jove Empresari 2012, guardó que entrega anualment l'Associació Independent de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC). El seu negoci s'ha convertit en un referent del comerç ecològic, amb més de 1.000 treballadors i amb l'objectiu de superar les 100 botigues al llarg del 2014.

Josep Ametller és l'últim en marxar de l'oficina. A les 20.00h, quan la majoria dels treballadors ja han tancat la llum, és el seu moment: "És una hora i mitja al dia destinada a l'estratègia del negoci". Així és un dia entre setmana de Josep Ametller.

6:45-
Sona el despertador i mig adormit vaig cap a la terrassa per córrer sobre l'el·líptica durant uns 30 minuts mentre escolto les primeres noticies del dia.

7.15- Em dutxo, i m'afaito ( només ho faig tres cop per setmana ), i esmorzem un bol de cereals amb fruita amb la Cristina.

7:30- Sortim tots dos de casa i deixo a la Cristina a la seva escola d'idiomes. A continuació faig el meu tallat i aprofito per llegir la premsa.

8.15- Arribo a l'oficina. Reviso els correus. Repasso les vendes del dia anterior.

9:15- Assisteixo a la reunió de Kanban al departament de IT. És el primer departament en desplegar Kanban i m'agrada assistir-hi tots els dies que puc.

9:30- Revisió de priorització de tasques setmanals a l'àrea de disseny/màrqueting.

10.00- Reunió amb l'equip de treball del projecte d'Agricultura Responsable. Tenim l'objectiu de poder passar en els propers mesos l'auditoria externa per certificar el Residu 0 en tots els nostres productes; frescos i elaborats.

12.00- Visites. Cada dia em reservo de 12:00 a 13:30h per possibles visites concertades.

14.00- Reunió diària amb l'equip de botigues.

15:00- Dinar; normalment vaig caminant al restaurant del Polígon, 1.000 passos, un 10% de l'objectiu diari. Aprofito aquesta hora per llegir més premsa. Una de les meves passions. 16.00h Reunió de priorització al departament de IT. Acostuma a ser una reunió que s'allarga força... Normalment fins a les 18h.

18.00- Reunió setmanal de seguiment amb Vídeo Conferencia amb l'equip de gestió de FOSSCO (Murcia). Revisem els aspectes més rellevants de la recol·lecció i comercialització de la fruita durant la setmana.

20:00- Les oficines es van alliberant mica en mica del dia a dia i ja estan més buides. Quedem la Dolors, en Xavi i normalment algú de recursos humans. És una bona hora per treballar els temes que em requereixen més concentració.

21.30- Deixo l'oficina, ara si que he quedat sol. Tanco les llums de l'oficina i vaig a dir bona nit al guàrdia de seguretat.

21.45- Recullo a la Cristina a l'escola i anem cap a casa. Tots dos hem tingut un dia dur i intens, però fem cara de satisfets. Ha estat un bon dia... Ella està molt contenta perquè té l'escola a petar d'alumnes.

22:00- Ajudo a la Cristina a preparar alguna cosa per sopar. Per ser sincers, bàsicament estic al seu costat fent-li companyia i com a molt trio alguna mongeta tendra mentre assaborim i compartim una copa de vi blanc que ens acompanyarà fins al sopar. Avui sopem al menjador, normalment ho fem a la cuina, però fan El convidat i no ens els volem perdre.

23:45- Hora d'anar a dormir.