Els centres 'outlet' no entenen de crisis

Les franquícies d'aquestes àrees han esdevingut un pols d'atracció comercial i turístic

Els productes de baix cost són sempre un al·licient a l'hora de comprar, encara que el seu preu d'origen sigui un pèl elevat. En aquest context els centres comercials que reuneixen botigues outlet s'han convertit en els darrers anys en un pol d'atracció no només per als autòctons, també han esdevingut un referent turístic per a estrangers, la majoria de classes benestants, que es deixen part del seu pressupost per a visitar Catalunya en boutiques que presenten productes que habitualment són cars a preus exclusius.

El cas d'èxit català de referència és La Roca Village, que des dels anys 90 ofereix a La Roca del Vallès (Vallès Oriental) un centenar de botigues i és parada obligatòria per a turistes, sobretot russos, japonesos i de l'orient mitjà que es deixen entre 230€ i 390€ de mitjana en la seva visita a un complex on sembla que la crisi no existeix, i on els clients passegen carregats de bosses i paquets i omplen les terrasses de les cafeteries. A partir del 2015, però, aquest espai comptarà amb un nou competidor a Viladecans (Baix Llobregat), on la multinacional Neinver, líder a l'Estat espanyol, obrirà un centre amb unes 150 firmes nacionals i internacionals.

La franquícia: qualitat i preu
Un dels requisits essencials per a obrir una franquícia en un centre outlet passa per la seva especialitat en retail i en tenir un marcat caràcter internacional. A La Roca Village, a més, es requereix que la firma obri l'establiment en format boutique i compleixi amb uns criteris comuns de presentació de l'oferta.

L'anunci de Neinver ha fet que la companyia hagi posat fil a l'agulla amb les 800 empreses que ja són clients seus així com altres marques que han mostrat el seu interès pel projecte de Viladecans, principalment firmes d'un alt nivell de notorietat i atractiva per al client, i on s'ofereixin productes amb un mínim del 30% de descompte durant tot l'any. "El projecte està tenint una gran acollida entre les firmes de moda per la importància de la ubicació i del mercat", assenyala Eduardo Caballos, Country Manager de Neinver Espanya, que apunta que tota marca interessada en sumar-se a la seva oferta ha de contactar amb el seu departament de leasing.

Un client variat
Els centres outlet estan dirigits a un públic amb un perfil mitjà-alt i alt. El 60% dels clients a La Roca Village son turistes, el 95% dels quals provenen de fora de l'Estat, fet que els ha convertit en tercer destí turístic de Catalunya. Un públic, però, que ben aviat haurà de compartir amb Neinver, que ha decidit la ubicació del seu nou centre per la seva proximitat amb Barcelona. Tot i això, el seu objectiu és convertir-se en referència per als habitants de la zona.

Treballar en un outlet
Els empleats s'han d'acollir a les necessitats de cada firma, però a La Roca Village es requereix tenir experiència en vendes i és imprescindible parlar perfectament l'anglès o el francès, tot i que el rus, el xinès o l'àrab són idiomes molt apreciats. Menys restrictiu es presenta el procés de selecció de personal a Viladecans, on s'aposta per la contractació local a través d'acords amb l'oficina d'ocupació local i amb l'Ajuntament per a la creació de cursos de formació especialitzada. L'anglès, però, seguirà tenint el seu pes.
Avui et destaquem
El més llegit