Els secrets dels millors aparadors de Barcelona

Les botigues de la capital catalana amb els millors expositors ens expliquen les claus del seu èxit

L'aparador és el mirall de l'ànima d'un negoci: és capaç d'atraure clients potencials, però també sorprendre els compradors de tota la vida. Hi ha negocis que això ho tenen molt clar. Els guanyadors de la darrera edició del concurs d'aparadors de la capital catalana, que organitza Turisme de Barcelona, ens expliquen quins són els secrets per lluir un expositor d'èxit.

Disposició
La relació amb el client ha de quedar reflectida a l'aparador amb la disposició dels objectes, que determina també la descripció que es dóna del negoci. "Nosaltres treballem majoritàriament amb productors de la terra, petits, amb pocs recursos, i així els ajudem", assenyala Sara Ingelmo. És la responsable de la botiga Granel, guardonada per la disposició a l'aparador dels productes d'alimentació sense empaquetat industrial. Per Ingelmo, transmetre la idea de proximitat al client és bàsica.

A aquest tret, també s'hi suma la transparència que han aconseguit mostrant el producte al natural. "També comptem amb una font al vidre de l'aparador, i ho valorem com una finestra que ensenya el contingut de la botiga des de fora, sense barreres, amb una sensació de frescor", afegeix Ingelmo.

Ordre
La disposició dels elements pot dir molt del que trobarem a l'interior, més enllà de la creativitat implícita a l'hora d'estructurar l'aparador. A l'establiment guardonat per la serenor i el bon gust ho apliquen: "Ha de representar què hi trobarà el client a dins, nosaltres fem molt paisatge, amb una referència a la vinya i els cellers, i depenent del tipus de vi fem una composició més o menys moderna", assenyala Eugènia Vidal, responsable de comunicació de Vila Viniteca.

En el seu cas, Vila Viniteca disposa de tres locals en el mateix carrer i, a més, han optat per establir un criteri coherent a l'hora de decorar els seus aparadors. Amb això, assegura, aconsegueixen una imatge de conjunt.

Planificació
Les idees per decorar la finestra de la botiga no han de ser il·luminacions d'una nit: han de comptar amb una planificació acurada d'acord amb el calendari, les tendències i el producte que es ven. Un dels aparadors més exitosos és sempre el de Nadal, on els elements tradicionals s'entrelliguen amb la modernitat i les llums.

"Planifiquem a mesos vista, i per Nadal sempre fem el pessebre amb unes figures precioses que utilitzem cada any, i sobre elles muntem la resta de l'aparador", explica Glòria Casacuberta, cap de comunicació de la botiga Gratacós, premi a la millor imatge projectada a l'exterior. Tot plegat ho fan de la mà d'un equip liderat per Teresa Helbig, que es dedica a vestir els maniquins, i Antoni Iglesias, encarregat de la posada a punt de l'aparador.

Dinamisme
"Ens inspirem en allò que l'ambient marca, a la primavera ens vam basar en una jungla africana, perquè creuem un moment crític, i mostrant els guanys de qui treballa fort i segur, era un missatge subliminal", assenyala Casacuberta, que considera que un aparador ha de variar de manera periòdica. Actualitat, motivació, originalitat i espontaneïtat han de ser la base a l'hora de crear la imatge que projectarà un negoci.

Inspiració i elegància
"L'aparador és el punt de referència del producte que ofereix, les idees, el bon gust", assenyala Antonio Higueras, gerent de Punto Luz, premiada per aconseguir una atmosfera i ambient especial amb les llums. "No s'hi ha de posar tot el que s'hi ven, si no disposar una sola peça amb divertimento, frescor, originalitat i imaginació", afegeix.

Menys producte i més valors
"El que menys hi posem és el producte, transmetem el conjunt, la imatge corporativa", afegeix Nino Àlvarez, propietari de la botiga que duu el seu nom i guardonat per construir un aparador elegant i sobri. "Una camisa blanca tothom hi està acostumat a veure-la i mai atraurà l'atenció, el que és interessant és com l'expliques amb el conjunt de llums", afegeix.

Avui et destaquem
El més llegit