
Durant les sessions del programa, he pogut observar que molts joves tenen una percepció força simplificada de les empreses i les persones empresàries. Sovint, pensen que la feina empresarial es redueix a treballar sense parar i donar ordres, com si el rol d’empresari fos exclusivament això.
Una de les coses que més m’ha sorprès és com, quan expliquem els diferents aspectes del lideratge empresarial com prendre decisions complexes, gestionar riscos, innovar o vetllar pel benestar de l’equip. A partir d'aquí molts joves comencen a canviar la seva perspectiva. S’adonen que ser empresari implica una gran responsabilitat i que la feina no sempre és fàcil ni tan glamurosa com podria semblar des de fora. Això els ajuda a comprendre que ser empresari va més enllà de "manar"; significa liderar amb visió, empatia i compromís, amb l'objectiu que el treball tingui un impacte positiu si es fa amb aquests valors. Crec que ajudar-los a entendre aquesta realitat pot ser fonamental per trencar els prejudicis que tenen i acostar-los més al món empresarial tal com és.
Pel que fa al rol del sector empresarial en el desenvolupament del talent i les competències dels joves, crec que la connexió hauria de ser molt més forta. Les xerrades que estem fent al programa haurien de ser gairebé una assignatura, perquè els joves puguin conèixer millor la realitat del món empresarial. D'aquesta manera, quan arribi el moment de decidir la seva carrera o sortida professional, tindrien una visió més clara. No sé quina és la millor solució, però crec que, per exemple, a la universitat podria ser útil que algunes assignatures fossin impartides per persones del món empresarial, encara que fos una o dues vegades al trimestre.
Els alumnes s’adonen que ser empresari implica una gran responsabilitat i que la feina no sempre és fàcil ni tan glamurosa com podria semblar des de fora
Com a empresària voluntària en el programa Escola i Empresa, el que més em motiva és veure la passió i les ganes que posen els joves quan fan preguntes. Com a empresa B2B, el nom de la meva companyia, Concentrol, no és conegut pel gran públic, ja que venem directament a altres empreses. Per això, em fa molta il·lusió poder mostrar als joves que hi ha moltes més empreses al seu voltant que no són només les més conegudes com ara Coca-Cola, Nespresso o Bimbo. També intento explicar-los que la feina que fan els seus pares a les seves empreses pot tenir un reflex en el seu dia a dia, cosa que els sorprèn molt.
Si hagués de recomanar aquesta experiència a algú, li diria que tot i que pot semblar que no tens temps i que la teva agenda està plena, val la pena participar. Només és una hora, però la satisfacció que sents quan acabes és molt gran. Si et pares a pensar, potser en el futur et tornaràs a trobar amb algun d’aquests joves que has inspirat, i això et farà sentir encara més orgullós.