
Enagás ha anunciat aquest dijous l'adquisició del 51% restant del capital social de l'empresa majorista d'infraestructures de telecomunicacions Axent, de la qual ja disposava d'un 49%, per un import de 37,5 milions d'euros, segons ha explicat la companyia en un fet rellevant a la Comissió Nacional del Mercat de Valors. Enagás ja era propietària de la resta del capital social (49%) mitjançant la seva filial Enagás Services Solutions. Amb aquesta compra i a l'espera de complir les condicions pròpies en aquest tipus d'operacions, ara l'empresa energètica passar a tenir el 100% del capital social. L'operació suposarà un impacte positiu en el benefici després d'impostos de l'exercici del 2025 d'uns 15 milions d'euros.
Axent és una empresa majorista d'infraestructures de telecomunicacions enfocada en l'àmbit de la connectivitat mitjançant la fibra i serveis d'alta capacitat i fins ara el 51% estava en mans d'Axión Infraestructures de Telecomunicacions S.A.
Segons Enagás, aquesta operació contribueix al "sòlid posicionament tecnològic de la companyia en l'àmbit de la descarbonització i l'alinea amb els objectius establerts en la seva actualització estratègica 2025-2030, consolidant la fibra òptica com la seva activitat intrínseca al desenvolupament del negoci de la companyia".