• Empresa
  • Eurofirms, connectant treballadors i empreses de Cassà de la Selva al Perú

Eurofirms, connectant treballadors i empreses de Cassà de la Selva al Perú

Eurofirms dona oportunitats laborals a gairebé 30.000 persones cada dia des de França fins al Brasil

    Miquel Jordà, màxim responsable d'Eurofirms | Cedida
    Miquel Jordà, màxim responsable d'Eurofirms | Cedida
    Bernat Bella
    Periodista
    16 de Juny de 2025
    Act. 16 de Juny de 2025

    Primer, les persones. Aquest és la filosofia d'Eurofirms, una companyia familiar catalana nascuda el 1991 a Cassà de la Selva i que s'ha convertit en referent en la gestió del talent i la col·locació laboral. Amb més de 160 oficines repartides per Europa i Sud-amèrica, generen una facturació superior als 600 milions d'euros i ajuden a treballar cada dia gairebé 30.000 persones.

     

    "La cultura empresarial i els valors no es poden copiar, aquesta és la nostra clau de volta", explica Miquel Jordà, que va adquirir Eurofirms el 1997 i n'és el màxim responsable. 

    D'alt directiu a emprenedor

    Eurofirms va néixer a principis dels 90 amb la missió de prestar serveis a altres empreses en l'àmbit comercial i de fires. No va ser fins al 1994 quan a l'Estat espanyol es va aprovar la regulació de les empreses de treball temporal, amb molt més retard que a la resta d'Europa.

     

    En aquells anys, Miquel Jordà treballava com a directiu a França: "Vaig veure que hi havia moltes oficines a peu de carrer dedicades al treball temporal, mentre que a Espanya no existia. Podia tenir un creixement espectacular". Eurofirms no estava vivint una bona situació financera i estava a la venda i Jordà va aprofitar l'oportunitat i en un any ja posseïa el 50% de la companyia.

    El puntal de la tecnologia

    Els tres primers grans reptes que va entomar va ser ordenar financerament l'empresa, establir un pla de creixement d'oficines i una aposta tecnològica decidida. Les empreses franceses del sector van ser el seu mirall: "Tenien una implantació geogràfica molt àmplia, amb moltes oficines. Si volies tenir un volum important i donar servei a empreses grans, havíem d'estar presents a tota la península". I així va anar obrint oficines per tot l'Estat espanyol i es va posicionar com a empresa de treball temporal. Una taca d'oli que es va anar estenent, també amb adquisicions d'altres empreses.

    El tercer puntal va ser la tecnologia. En un sector tan jove encara no hi havia programes de gestió disponibles i Eurofirms en va desenvolupar un de propi que va ser molt innovador i garantia un servei molt més eficient i segur.

    Jordà: "El que costa de copiar és la cultura dels nostres valors"

    Aquest era el model empresarial, però Miquel Jordà dona encara més valor a la cultura de l'empresa: "Tot això es pot copiar, el que costa de copiar és la cultura dels nostres valors". "Tenia molt clar que era un negoci de persones, el gran actiu són les persones", reivindica.

    Els tres valors innegociables que havien de tenir els seus equips eren respecte, responsabilitat i transparència. "Era fonamental fer una selecció acurada del nostre equip i consolidar una cultura basada en la confiança i el respecte", insisteix. Fins al dia d'avui, que tenen més de 1.500 treballadors a les seves oficines d'Espanya, França, Portugal, Itàlia, Xile, Brasil i Perú.

    La clau de l'èxit

    Les relacions personals són el pilar d'Eurofirms. I és que la seva funció és connectar persones i empreses per trobar el treballador ideal per a cada lloc de feina i el lloc de feina ideal per a cada treballador. Un equilibri que busquen amb proximitat i atenció. Així és com van anar passant de donar servei a empreses petites i locals a grans multinacionals. 

    "A mesura que anàvem muntant oficines, accedíem a clients més grans. És un procés lent, les multinacionals són molt exigents. Però si ho fas bé, pots competir de tu a tu amb les grans empreses", assenyala Jordà. L'ambició també és un dels trets distintius d'Eurofirms, com es va demostrar amb el procés d'expansió internacional: "Per fer el pas, t'ho has de creure i tenir una visió global". A banda d'una posició sòlida al mercat local i un servei atractiu.

    Tecnologia i relacions humanes

    Com ha passat en altres sectors, el món de la selecció de personal es va trobar amb la competència ferotge de plataformes digitals que amenaçaven en eliminar intermediaris. "Quan va sortir Infojobs, estàvem espantats", reconeix Jordà. Però passats els anys, es reivindica: "El nostre rol està fonamentat en una presència física, amb una relació personal amb els candidats i les empreses. La interacció et permet anar bastant més enllà". Així, tot i aplicar la tecnologia de gestió més innovadora, no han oblidat mai la relació física.

    Eurofirms es mou ara des del treball temporal fins a la recerca del talent més escàs i demandat. De fet, critica el nom d'Empreses de Treball Temporal: "Som agències de treball, donem feina a la gent i dinamitzem el mercat". A més, carrega contra discursos polítics que assenyalen la temporalitat com a sinònim de precarietat: "La precarietat és fruit de salaris baixos o males condicions". 

    Els valors humanistes

    Malgrat el creixement exponencial que ha viscut Eurofirms en pocs anys, Jordà no oblida el pal de paller: "El 2003 les coses ens anaven molt bé i em vaig preguntar per què, per no perdre-ho i replicar-ho. Una de les conclusions és que tot l'equip compartia els valors humanistes". La importància de cuidar el seu propi equip és una constant i enguany ha quedat refrendat en ser inclosa en la llista Forbes com una de les millors empreses on treballar de l'Estat. 

    Però Jordà fa igualment una reivindicació del model: "No tot es pot basar en les relacions, també has de tenir procediments molt eficients per anar de pressa i no cometre errors". Així és com Eurofirms s'ha fet un lloc internacional entre les empreses i els treballadors per omplir les vacants que requereix el mercat.