Factorial s'expandirà gràcies a una ronda de 67 milions d'euros

El fons d'inversió nord-americà Tiger Global Management lidera una ronda que permetrà a l'empresa obrir al Brasil i els EUA i doblar la plantilla

Jordi Romero, Pau Ramon i Bernat Farrero, fundadors de Factorial, en una imatge d'arxiu | Europa Press Jordi Romero, Pau Ramon i Bernat Farrero, fundadors de Factorial, en una imatge d'arxiu | Europa Press

Factorial ha tancat una ronda de finançament de sèrie B per valor de 80 milions de dòlars (uns 67,4 milions d'euros). La startup catalana de gestió de recursos humans pretén utilitzar aquests diners per créixer en internacionalització i en nombre de treballadors. En concret, la firma té previst obrir noves oficines al Brasil i els Estats Units, que s'afegeixen a la seixantena de mercats on ja opera. A més, la intenció és doblar la plantilla, que ara mateix compta amb 257 treballadors. 

"Contractarem dissenyadors de producte i enginyers excepcionals. Igualment, pretenem seguir incrementant el nostre objectiu de comercialització, és a dir, escalar les nostres organitzacions de màrqueting, vendes i costumer experience, per garantir així que brindem el millor suport als nostres clients", indiquen des de l'empresa. 

El fons d'inversió dels Estats Units Tiger Global Management ha liderat la ronda, segons ha explicat la mateixa companyia a través d'un comunicat. Es tracta d'un fons expert en mercat públic i especialitzat en les indústries d'internet, softwares, consum i tecnologia financera. L'operació també ha comptat amb la presència d'antics inversors de Factorial, com CRV, Creandum, Point Nine Capital, Columbia Lake Partners i K Fund. 

Més info: Factorial, el verí digital per a les gestories

"El mercat del software de recursos humans resulta una oportunitat molt gran a Europa i Factorial està increïblement ben posicionat per aprofitar-ho", ha afirmat John Curtius, soci de Tiger Global. L'objectiu de Factorial, que van fundar Jordi Romero, Pau Ramon i Bernat Farrero l'any 2016, és permetre que les pimes tinguin tota la informació amb la qual compten les grans empreses per prendre decisions basades en dades.

La forta digitalització experimentada per moltes empreses el 2020 ha servit de trampolí a Factorial per créixer, ja que ha multiplicat per tres les vendes. Factorial ha anat creixent a Espanya, França i l'Amèrica Llatina. L'últim país en què ha entrat l'empresa és Mèxic, però també han accedit a nous sectors, com la construcció, la restauració i la indústria. 

Avui et destaquem
El més llegit