Famosa torna als beneficis

El fabricant alacantí de joguines com Nenuco, Pinypon, Nancy, Feber o Barriguitas guanya 2,4 milions d'euros el 2017

La nau de Famosa a Alacant
La nau de Famosa a Alacant
Europa Press
Madrid
08 de Gener de 2018 - 11:36

El fabricant alacantí de joguines Famosa ha tancat el seu exercici fiscal, acabat el 31 d'agost de 2017, amb un benefici brut de 2,4 milions d'euros, que li permet tornar a la senda dels guanys després d'acumular pèrdues per més de 40 milions d'euros en els dos anteriors exercicis, segons han informat a Europa Press fonts de la companyia.

 

En concret, les vendes de la juguetera, que compta amb marques com Nenuco, Pinypon, Nancy, Feber o Barriguitas, han arribat als 174 milions d'euros, la qual cosa suposa un creixement del 1% respecte a l'any anterior, mentre que el resultat brut d'explotació  s'han disparat un 46%, fins a aconseguir els 23,7 milions.

La recuperació del consum s'ha notat al mercat ibèric, on l'empresa ha tancat amb unes vendes de 85 milions d'euros, un 13% més que l'any anterior i una pujada de l'Ebitda del 28%.

 

Al llarg de l'exercici, la companyia alacantina ha procedit a una reestructuració de les operacions als mercats internacionals, sobretot a Regne Unit, Angola i Puerto Rico.

El bon funcionament del mercat llatinoamericà, amb creixements del 12% en la facturació i del 58% en l'Ebitda, ha permès que les operacions internacionals, encara que amb menor facturació global que l'any anterior, incrementi la seva generació de recursos en un 21%.

Durant l'exercici 2017, Famosa ha procedit a una reestructuració dels seus processos per reduir costos, que s'ha manifestat en l'increment general de l'Ebitda en tots els mercats.

La juguetera valenciana, que lidera el sector de la joguina en la campanya de Nadal amb una quota de mercat del 10,9%, ha destacat el "bon comportament" en aquest període que tancarà amb una facturació superior als 68 milions d'euros, la qual cosa suposa un creixement del 17% al mercat ibèric i del 9% a Llatinoamèrica.