• Empresa
  • La farmacèutica catalana Reig Jofre tanca el primer semestre amb 5,5 milions d’euros, un 2,2% menys

La farmacèutica catalana Reig Jofre tanca el primer semestre amb 5,5 milions d’euros, un 2,2% menys

La companyia ha invertit 13,6 milions d'euros durant aquest període, destinats especialment a les plantes de Toledo i de Barcelona

El conseller delegat del laboratori Reig Jofre, Ignasi Biosca Reig | ACN
El conseller delegat del laboratori Reig Jofre, Ignasi Biosca Reig | ACN
Redacción VIA Empresa | ACN
Barcelona
30 de Juliol de 2024
Act. 30 de Juliol de 2024

La farmacèutica catalana Reig Jofre va guanyar 5,5 milions d’euros durant el primer semestre de l’any, un 2,2% menys que en el mateix període de l’any passat, segons l’informe de resultats que ha presentat aquest dimarts a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Els ingressos han estat de 173 milions d’euros, un 10% més, amb un 56% provinents dels mercats internacionals.

 

El marge brut durant els primers sis mesos de l’any ha estat de 103 milions d’euros, un augment de l’11%. Pel que fa al resultat brut d’explotació, Ebitda, va tancar el període en els 20,1 milions d’euros, un 13% anual més. El deute financer és de 69 milions, amb una ràtio deute/Ebitda d’1,8x.

El marge brut durant els primers sis mesos de l’any ha estat de 103 milions d’euros, un augment de l’11%

La inversió durant el primer semestre del 2024 va arribar als 13,6 milions d’euros, sobretot destinats a incrementar la productivitat i capacitat de les plantes de Toledo i Barcelona (8,9 milions d'euros), a l’activació de projectes d’I+D (1 milió d'euros) i als projectes d’integració vertical en biotecnologia (3,7 milions d'euros). 

 

Espanya concentra el 44% de les vendes de Reig Jofre, amb un augment del 6% dels ingressos, mentre que la resta de mercats europeus guanyen pes i lideren les vendes amb un 45%, especialment impulsats per les divisions de Pharmaceutical Technologies i Speciality Pharmacare. En el seu conjunt, la resta de països representen l’11% de les vendes, amb lleugers descensos al Japó i l’Àfrica. 

Per divisió de negoci, Pharmaceutical Technologies, centrada en producte d’ús hospitalari, genera el 62% de les vendes fora d’Espanya, i creix un 9% gràcies a la recuperació de la demanda d’antibiòtics a Europa i l’augment de quota de mercat, arribant fins als 78,4 milions. El contracte per la reserva de capacitat productiva signat amb la Comissió Europea (EU-FAB) ha permès augmentar les vendes internacionals d’aquest segment un 40%. 

La divisió dedicada al producte de recepta mèdica, Speciality Pharmacare, creix un 19% en ingressos fins assolir els 57,7 milions d’euros. Dermatologia puja un 34%, osteoarticular un 9%. El negoci internacional d’aquesta divisió representa un 41% de les seves vendes. 

Finalment, la divisió Consumer Healthcare, amb la marca Forté Pharma, aporta un 21% de les vendes del grup amb 36,6 milions d’euros. Forté Pharma creix un 10%, arribant als 29 milions, amb un augment del 12% a França.