La farmacèutica catalana Reig Jofre va guanyar 5,5 milions d’euros durant el primer semestre de l’any, un 2,2% menys que en el mateix període de l’any passat, segons l’informe de resultats que ha presentat aquest dimarts a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Els ingressos han estat de 173 milions d’euros, un 10% més, amb un 56% provinents dels mercats internacionals.
El marge brut durant els primers sis mesos de l’any ha estat de 103 milions d’euros, un augment de l’11%. Pel que fa al resultat brut d’explotació, Ebitda, va tancar el període en els 20,1 milions d’euros, un 13% anual més. El deute financer és de 69 milions, amb una ràtio deute/Ebitda d’1,8x.
El marge brut durant els primers sis mesos de l’any ha estat de 103 milions d’euros, un augment de l’11%
La inversió durant el primer semestre del 2024 va arribar als 13,6 milions d’euros, sobretot destinats a incrementar la productivitat i capacitat de les plantes de Toledo i Barcelona (8,9 milions d'euros), a l’activació de projectes d’I+D (1 milió d'euros) i als projectes d’integració vertical en biotecnologia (3,7 milions d'euros).
Espanya concentra el 44% de les vendes de Reig Jofre, amb un augment del 6% dels ingressos, mentre que la resta de mercats europeus guanyen pes i lideren les vendes amb un 45%, especialment impulsats per les divisions de Pharmaceutical Technologies i Speciality Pharmacare. En el seu conjunt, la resta de països representen l’11% de les vendes, amb lleugers descensos al Japó i l’Àfrica.
Per divisió de negoci, Pharmaceutical Technologies, centrada en producte d’ús hospitalari, genera el 62% de les vendes fora d’Espanya, i creix un 9% gràcies a la recuperació de la demanda d’antibiòtics a Europa i l’augment de quota de mercat, arribant fins als 78,4 milions. El contracte per la reserva de capacitat productiva signat amb la Comissió Europea (EU-FAB) ha permès augmentar les vendes internacionals d’aquest segment un 40%.
La divisió dedicada al producte de recepta mèdica, Speciality Pharmacare, creix un 19% en ingressos fins assolir els 57,7 milions d’euros. Dermatologia puja un 34%, osteoarticular un 9%. El negoci internacional d’aquesta divisió representa un 41% de les seves vendes.
Finalment, la divisió Consumer Healthcare, amb la marca Forté Pharma, aporta un 21% de les vendes del grup amb 36,6 milions d’euros. Forté Pharma creix un 10%, arribant als 29 milions, amb un augment del 12% a França.