
30
d'Octubre
de
2013 - 01:06
Act.
03
d'Abril
de
2014 - 17:08
L'actual director general de Coca-Cola Espanya, Fernando Amenedo, deixarà la companyia durant el primer trimestre del 2014. La seva marxa, consensuada amb la direcció de l'empresa, culmina el procés de fusió de les set embotelladores que des de fa 50 anys treballen per la multinacional a l'Estat espanyol. Després de la marxa d'Amenedo, s'iniciarà un període de transició durant el qual es remodelaran funcions i càrrecs directius i en el qual el president de la firma, Marcos de Quinto, assumirà el poder executiu.
Fernando Amenedo va arribar a la direcció general de Coca-Cola Espanya l'any 2006 i el 2012 es convertia també en responsable del mercat portuguès al capdavant de Coca-Cola Iberia. En assolir el càrrec directiu a Coca-Cola, Amenedo ja podia presumir de 25 anys d'experiència professional en l'àmbit de la comunicació.
Destí Coca-cola
Llicenciat en Dret pel CEU San Pablo i amb un MBA per l'IE, va iniciar la seva trajectòria professional a Coca-Cola tot i que posteriorment va deixar-la per entrar a d'altres companyies. Així, en el currículum d'Amenedo hi apareixen els noms de firmes com Mars (on va ser director de màrqueting i vendes), Via Digital (director de màrqueting i planificació estratègica) i Coors Brewing (director general a Espanya). L'any 2003 va tornar de nou a Coca-Cola, en aquell moment com a director de noves begudes no carbonatades.
D'altra banda, Amenedo va ser reelegit, l'abril del 2013, president de l'Associació Espanyola d'Anunciants (AEA).
Dirigir enmig d'una crisi sense precedents
Sobre la seva experiència a Coca-Cola, el mateix Amenedo confessava en una entrevista al canal CEUmedia que ha dirigit la companyia "enmig d'una crisi sense precedents, cosa que ha estat un repte. Sortir-ne airós ha estat complicat".
Per l'encara director general de Coca-Cola a Espanya, les claus de l'èxit de la companyia radiquen en la creença que cal desenvolupar marques fortes, el model de negoci basat en les franquícies, que defineix com a "sòlid i únic"; i per últim, l'expansió geogràfica. "La nostra és una companyia que creu en les marques, els consumidors i les persones i això fa que tingui una fortalesa indestructible".
Fernando Amenedo va arribar a la direcció general de Coca-Cola Espanya l'any 2006 i el 2012 es convertia també en responsable del mercat portuguès al capdavant de Coca-Cola Iberia. En assolir el càrrec directiu a Coca-Cola, Amenedo ja podia presumir de 25 anys d'experiència professional en l'àmbit de la comunicació.
Destí Coca-cola
Llicenciat en Dret pel CEU San Pablo i amb un MBA per l'IE, va iniciar la seva trajectòria professional a Coca-Cola tot i que posteriorment va deixar-la per entrar a d'altres companyies. Així, en el currículum d'Amenedo hi apareixen els noms de firmes com Mars (on va ser director de màrqueting i vendes), Via Digital (director de màrqueting i planificació estratègica) i Coors Brewing (director general a Espanya). L'any 2003 va tornar de nou a Coca-Cola, en aquell moment com a director de noves begudes no carbonatades.
D'altra banda, Amenedo va ser reelegit, l'abril del 2013, president de l'Associació Espanyola d'Anunciants (AEA).
Dirigir enmig d'una crisi sense precedents
Sobre la seva experiència a Coca-Cola, el mateix Amenedo confessava en una entrevista al canal CEUmedia que ha dirigit la companyia "enmig d'una crisi sense precedents, cosa que ha estat un repte. Sortir-ne airós ha estat complicat".
Per l'encara director general de Coca-Cola a Espanya, les claus de l'èxit de la companyia radiquen en la creença que cal desenvolupar marques fortes, el model de negoci basat en les franquícies, que defineix com a "sòlid i únic"; i per últim, l'expansió geogràfica. "La nostra és una companyia que creu en les marques, els consumidors i les persones i això fa que tingui una fortalesa indestructible".