• Empresa
  • Frank Torres, l'amfitrió de Nissan

Frank Torres, l'amfitrió de Nissan

El directiu català ha estat una peça clau en la negociació per atreure la fabricació de la nova furgoneta 100% elèctrica a Barcelona

Frank Torres
Frank Torres
05 de Maig de 2014
Act. 05 de Maig de 2014

En un mercat global com el de l'automòbil, la competència industrial per aconseguir la fabricació de nous models és ferotge. Ho saben prou bé factories catalanes com la de Nissan a la Zona Franca de Barcelona, que ha aconseguit captar la producció de la nova furgoneta compacta 100% elèctrica de la marca japonesa, la e-NV200.

En el procés per adjudicar aquest nou model hi ha jugat un paper decisiu Frank Torres (Tarragona, 1969), vicepresident d'Operacions Industrials de Nissan a Espanya. La planta catalana preveu produir unes 20.000 unitats anuals del nou vehicle, que tindrà un preu al voltant dels 30.000 euros.

Enginyeria al servei del volant
Torres, el directiu espanyol de més rang dins de l'organització industrial de Nissan, és enginyer industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya i va completar els seus estudis amb un MBA.

Entre 1995 i 2007, Torres va treballar en una empresa d'enginyeria especialitzada en l'automatització de plantes d'automoció, dirigint projectes arreu del món. Va ser el pas previ per incorporar-se a la firma japonesa, on ha exercit diversos càrrecs de responsabilitat.

Concretament, des de la seva arribada a Nissan el 2007, Frank Torres ha estat director d'Enginyeria de Producció (2008), director d'Operacions (2009) i Subdirector General (2010). Posteriorment ha exercit de Conseller Director General de Nissan Ibérica i de vicepresident d'Operacions Industrials a Espanya.

Lideratge a Barcelona
Des de l'empresa, valoren de Torres haver liderat el llançament en tan sols vuit mesos i mig de la furgoneta NV200; així com la reinstauració de segons torns en les dues línies productives de la planta de la Zona Franca.

Amb la nova furgoneta 100% elèctrica, així com amb la futura fabricació d'una camioneta pick-up i un turisme del segment C, la planta de Barcelona vol mantenir-se com el primer centre productiu de Nissan més enllà de les fronteres japoneses.