Globalimar, la revolució del mercat del peix congelat

L'empresa dedicada a l'elaboració, importació i comercialització de productes del mar congelats, que enguany preveu facturar 37 milions d'euros, vol introduir-se amb força al mercat francès amb una marca pròpia

El CEO de Globalimar, Jordi Martí
El CEO de Globalimar, Jordi Martí

Revolucionar el mercat de peix congelat, tant pel que fa a fomentar el consum d'aquest aliment entre els més petits de la casa com en sostenibilitat, amb un nou packaging innovador per reduir l'envàs de plàstic amb el qual es venen aquests productes. Aquesta és la voluntat de Globalimar, una empresa de Llagostera nascuda el 2008 i que en només 10 anys ja factura 34,5 milions d'euros. El seu compromís amb la sostenibilitat, l’aposta per la innovació tecnològica i la voluntat que el seu producte formi part d’una dieta equilibrada i saludable són els eixos de l'èxit d'aquesta companyia gironina.

L'empresa va tancar l’any 2018 amb una facturació de 34,5 milions, un 9,4% més que l’any anterior. Amb aquest increment l’empresa consolida el seu creixement en duplicar la facturació en els darrers cinc anys. Uns bons resultats que Jordi Martí, CEO de Globalimar Europa, atribueix a l’expansió que du a terme l’empresa que els ha permès consolidar-se en el mercat exterior, al desenvolupament de productes amb valor afegit i a l’increment de la penetració al canal de venda retail. “També intentem tenir cura del nostre equip per poder arribar als objectius”, expliquen responsables de la firma que recentment ha estat guardonada per la patronal gironina FOEG per la seva trajectòria d’èxit.

Potenciar el mercat francès

Globalimar es va fundar a Llagostera l’any 2008 de la mà de Jordi Martí i Joan Mestres i actualment compten amb una trentena de treballadors. L’empresa, que té seus també a las Palmas de Gran Canaria, Pontevedra, Portugal i Itàlia, importa els seus productes sobretot del sud-est asiàtic i del nord d’Europa i també, en menor mesura, d’Amèrica del Nord i del Sud. Amb tot, el seu principal mercat és l’Estat espanyol, que concentra el 85% de la facturació. I la resta d’Europa i el nord d’Àfrica representen el 15%. “Aquest 2019 esperem aconseguir els 37 milions d’euros en vendes i en cinc anys volem arribar als 55 o 60 milions”, assegura Martí. El 70% dels seus productes van dirigits a majoristes i distribuïdors de congelats i el 30% restant a cadenes d’alimentació d’àmbit nacional i regional com ara El Corte Inglés, el grup Alcampo, Carrefour i Condis.

Martí: "Aquest 2019 esperem aconseguir 37 milions d'eruos en vendes i en cinc anys volem arribar als 55 o 60 milions"

La companyia va continuar l’any passat la seva expansió als mercats exteriors i va obrir les delegacions de Portugal i d’Itàlia. Ara, l’objectiu és potenciar el mercat francès que és un gran consumidor de peix. “La idea és crear d’aquí a dos anys una empresa pròpia allà, molt adaptada al territori, amb un equip francès i amb una marca francesa”, destaquen els seus responsables.

La innovació tecnològica, un dels pilars

Una de les principals inversions de la companyia en els últims anys ha estat la implantació de la tecnologia skin pack, que és un sistema d’envasament, pioner en el sector del congelat, que permet que el producte sigui visible de manera immediata i que es pugui palpar la forma i frescor de cada peça. A més, millora la preservació, ja que envasa al buit.

L’empresa disposa actualment de 40 referències diferents que poden trobar-se en els lineals de peix congelat de supermercats i hipermercats. Entre les últimes novetats en aquest sistema de packaging, es troben les petxines de pelegrí del Pacífic mitja petxina (amb una safata adaptada a la petxina del producte), els escamarlans i les cues de llagosta.

Els productes congelats de Globalimar

Els productes congelats de Globalimar | Cedida

Compromís amb la sostenibilitat

La seva oferta de productes se centra sobretot en una gamma especialitzada de varietats concretes de crustacis, peixos variats, surimis, cefalòpodes i bivalves que comercialitzen amb les marques Aligator, Amira i Amatsu. Aquesta última es va crear exclusivament per al mercat Magreb. L’aposta de la companyia és potenciar la comercialització de productes procedents de la pesca i l’aqüicultura sostenibles.

Els productes de Globalimar estan avalats per les certificacions MSC/ASC i IFS Food, que la companyia va aconseguir l’any passat. La MSC/ASC certifica que els productes provenen de pesca sostenible i la IFS Food garanteix, segons l’empresa, la seguretat i qualitat alimentària de tots els processos de manipulació dels productes del mar congelats a la filial Globalinnova, la planta de producció que opera Globalimar, dins d'una planta logística de fred situada al Bruc (Barcelona).

Globalimar ha implementat un nou sistema d'envasament pioner en el sector del congelat que permet que es pugui palpar la forma i frescor de cada peça

Un altre dels objectius de l’empresa és anar reduint els plàstics. Durant l’any vinent tenen previst comercialitzar peix congelat amb safates de cartró. "Treballem amb tipus de plàstics que siguin més ecològics però hi ha materials que no encaixen amb el nostre producte perquè tenen una vida útil reduïda”, expliquen.

“La clau del nostre èxit és tan simple com intentar fer les coses ben fetes i oferir un producte de gran qualitat”, afirma Martí. “El nostre client vol regularitat en el subministrament del producte i a vegades això, quan compres a tres o quatre mesos vista, no és fàcil i també sobretot quan compres productes del mar que depenen de campanyes de pesca i amb preus que fluctuen”, afegeix el CEO de Globalimar Europa. “Un altre aspecte que també valoren els nostres clients és l’assessorament que els oferim. Els recomanem el millor moment per comprar i això els dóna confiança”, indiquen.

Col·laboració amb la Fundació ALiCIA

La companyia ha arribat a un acord amb el centre d’investigació en cuina, Fundació ALiCIA, per desenvolupar una nova línia de plats de peix marinats i congelats que es poden consumir després de cinc minuts al microones i amb una vida útil de dos anys al congelador. L’objectiu és introduir el peix congelat en una dieta equilibrada i saludable de forma fàcil i ràpida. Abans de finals d’any tenen previst llançar el primer projecte que han batejat amb el nom de Aligator-Ready to Eat.

Globalimar també s’ha proposat fomentar el consum de peix congelat entre els més petits amb el llançament de les Patrullitas de merluza Aligator, filets de lluç arrebossats que adopten la forma dels personatges de la sèrie de televisió La Patrulla Canina.

Més Informació
Globalimar vol doblar les exportacions al nord d'Àfrica en cinc anys
Globalimar creix un 10% i tanca l'any facturant 31,1 milions d'euros
Friman, l'empresa que venia congelats quan no hi havia congeladors
Avui et destaquem
Comentaris