Grup Ros: quatre generacions dedicades a l'automoció al Baix Llobregat

L'empresa, amb 140 treballadors i 50 milions d'euros de facturació, supera la crisi i inaugura noves instal·lacions a Sant Boi, punt neuràlgic del sector a la comarca

Molt ha plogut ja des de que Saturnino Ros va obrir el seu taller de reparació d'automòbils a la rambla de Sant Boi, on fonamentalment reparava la flota de taxis de la zona. El pare de Ros era el lampista de Sant Boi de manera que el local va ser ràpidament batejat com Cal Lampis.

La família es va anar dedicant al sector de l'automoció. "El meu pare va passar del taller de reparacions a la venda de cotxes i poc a poc hem anat sumant diferents marques", comenta Jaume Ros, que es el responsable del nou concessionari Skoda que recentment la família ha inaugurat a la carretera de la Santa Creu de Calafell (C-245).

"Aquest és el punt neuràlgic del sector a la comarca on hi ha una gran varietat de concessionaris de diferents marques. Des de la dècada dels 80 és referència a la comarca i el fet d'obrir el concessionari aquí és també una estratègia comercial i ens permet situar-nos al lloc de visita segura per a una persona que vol comprar un cotxe", diu Ros. El nou concessionari de la família Ros, que pertany a Lampis, és el primer de Catalunya que adopta la nova imatge de la marca txeca del grup Volkswagen.

Xarxa de concessionaris i tallers
Amb la posada en marxa del nou concessionari, que va obrir les seves portes al mes de juny, el Grup Ros suma una desena de punts de venda a la comarca: Skoda, Renault, Dacia, Volkswagen i Opel, a més de nou tallers repartits pel Baix Llobregat i L'Hospitalet. "Cada marca i fabricant té un tipus de client determinat. Entre els meus clients hi ha molts professionals liberals, com arquitectes o advocats, que prefereixen un cotxe de nivell però a un preu assequible pel seu dia a dia", explica Ros, que apunta que "sembla que la crisi comença a afluixar una mica, com a mínim en aquest sector de negoci".

"La crisi ha provocat un canvi en la mentalitat dels compradors de cotxes, que cada cop busquen més la millor relació qualitat-preu", diu Ros. Lampis, filial del Grup, preveu incrementar les seves vendes un 30% amb l'obertura del nou concessionari a Sant Boi. Jaume Ros apunta que "els clients amb un poder adquisitiu alt abans de la crisi feien una compra més emocional i en canvi ara és més racional. Els clients busquen i comparen molt els detalls".

Superarda la crisi, miren endavant
El Grup Ros ocupa actualment un total de 140 persones i factura 50 milions d'euros a l'any. "Hem passat una temporada difícil, com tothom", reconeix Jaume Ros, encara que apunta que les perspectives de futur són bones ja que aquest any el grup preveu ingressar un 15% més de diners que l'exercici anterior.

Una de les principals característiques del grup és el seu caràcter innovador. "A principi dels 80 la família va apostar per dissenyar un taller que estigués a la vista dels clients, totalment obert i transparent, en una època en la que el que es portava eren tallers foscos i bruts", comenta Jaume Ros.

Amb l'objectiu d'ampliar mercat i donar un millor servei als seus clients, el Grup Ros ha optat per diversificar els seus serveis i ara no només els venen el cotxe sinó que també ofereixen serveis de finançament, de manteniment o assegurances. "El canvi de tendència es nota, ara es fan més visites als concessionaris i confiem que aquestes es tradueixin en noves vendes", assegura Ros.

Avui et destaquem
El més llegit