• Empresa
  • Heura guanya múscul financer amb una injecció de 20 milions d’euros per liderar el sud d’Europa

Heura guanya múscul financer amb una injecció de 20 milions d’euros per liderar el sud d’Europa

Els fons permetrà a la 'foodtech' catalana accelerar el desenvolupament d’una nova generació de productes més enllà de la carn vegetal

    Marc Coloma, CEO i cofundador d'Heura i Alessandro Izzo, director d’Equity, Growth Capital i Project Finance del BEI | Cedida
    Marc Coloma, CEO i cofundador d'Heura i Alessandro Izzo, director d’Equity, Growth Capital i Project Finance del BEI | Cedida
    12 de Maig de 2025
    Act. 12 de Maig de 2025

    Heura està d’enhorabona. La foodtech catalana ha tancat una ronda de finançament de 20 milions d’euros per part del Banc Europeu d’Inversions (BEI). “Estem avançant cap a la rendibilitat aquest any, i aconseguir finançament per arribar a la independència financera era clau. A més, no només volem sostenir l’activitat actual, sinó continuar innovant per oferir productes amb alt valor nutricional, sostenibles i respectuosos amb els animals”, ha explicat Marc Coloma, CEO i cofundador d'Heura, aquest dilluns des del nou espai d’investigació de la companyia al districte tecnològic 22@ de Barcelona.

     

    Alessandro Izzo, director d’Equity, Growth Capital i Project Finance del BEI, ha explicat que es tracta d’un finançament en forma de venture debt (deute de risc). L’acord té una durada de cinc anys i l’import s’haurà de retornar íntegrament un cop finalitzat el termini. Els fons permetrà a l'empresa fundada el 2017 accelerar el desenvolupament d’una nova generació de productes més enllà de la carn vegetal. L’objectiu és expandir-se cap a noves categories de consum massiu i oferir alternatives més saboroses, amb una millor densitat nutricional.

    L’enfocament d’Heura en la innovació i en el desenvolupament de productes alimentaris saludables i sostenibles està “perfectament alineat” amb l’estratègia del Grup BEI

    Izzo també ha destacat que l’enfocament d’Heura en la innovació i en el desenvolupament de productes alimentaris saludables i sostenibles està “perfectament alineat” amb l’estratègia del Grup BEI. Per la seva banda, Marc Coloma ha subratllat que “una part rellevant d’aquest finançament ens permet tenir el múscul financer necessari per continuar innovant de manera sostinguda en molts productes que, com els que ja hem llançat, poden seguir sent realment disruptius”.

     

    Heura redueix les pèrdues a menys de la meitat i preveu beneficis a finals de 2025

    El nou espai d’investigació d'Heura al districte tecnològic 22@ de Barcelona
    El nou espai d’investigació d'Heura al districte tecnològic 22@ de Barcelona | Cedida 

    D’altra banda, Coloma ha subratllat que Heura es consolida com la primera startup de la seva categoria que s'apropa cap a la rendibilitat. En el darrer exercici, ha aconseguit reduir les pèrdues a menys de la meitat i preveu obtenir beneficis durant l’últim trimestre de 2025. Aquest progrés es produeix en un context d'estabilització de les vendes, amb uns ingressos totals de 38 milions d’euros el 2024, igualant la facturació de l’any anterior.

    Coloma (Heura): “Preveiem assolir un Ebitda positiu en l’últim trimestre d’aquest any”

    “Preveiem assolir un Ebitda positiu en l’últim trimestre d’aquest any”, afirma Coloma, que també preveu tancar el seu primer exercici complet el 2026. “Ara estem centrats a assegurar la rendibilitat de l’operativa i a garantir que disposem del finançament necessari per continuar desenvolupant la nostra missió, que requereix un fort component d’innovació”, apunta.

    Pel que fa a les perspectives de futur, Heura vol perfeccionar els seus productes més representatius i endinsar-se en noves categories com el formatge o els dolços, tot centrant-se en el mercat del sud d’Europa. “Continuem enfocats en aquesta regió; el nostre gran objectiu a curt termini és aportar tota aquesta innovació i esdevenir un referent a Espanya, Portugal, França i Itàlia”, conclou Coloma.