Ilsa busca 100 maquinistes per a la nova alta velocitat

L'empresa també contractarà mig miler de persones per al servei d'atenció al client a partir del 2022, quan començarà a funcionar

Un tren d'Ilsa, en una imatge d'arxiu | Europa Press Un tren d'Ilsa, en una imatge d'arxiu | Europa Press

L'operador privat d'alta velocitat Ilsa ha publicat les primeres ofertes de feina per a 100 maquinistes per als seus trens d'alta velocitat, que començaran a prestar servei a l'Estat a partir del 2022. Segons la companyia, entre els requisits indispensables hi ha disposar d'una llicència de conducció de vehicles ferroviaris de categoria B i tenir experiència professional demostrada d'entre dos i sis anys en la Xarxa Ferroviària d'Interès General, a més d'un certificat d'aptitud psicofísic. El procés de selecció començarà el mes que ve i finalitzarà al juliol, un mes abans de l'arribada del primer tren per iniciar el procés d'homologació.

La companyia explica en un comunicat que ofereix als seus maquinistes un programa integral de desenvolupament de carrera basat en un contracte indefinit amb "una remuneració atractiva i amb una forta aposta per la formació, la diversitat i la carrera professional". A més de les places de maquinista, Ilsa posarà en marxa en els propers mesos un nou procés de selecció per incorporar més de 500 persones a l'àrea d'atenció al client.

L'operador va ser una de les tres empreses que va guanyar el concurs convocat per Adif en el marc de la liberalització de l'alta velocitat, vigent des del 14 de desembre. De moment, Renfe es manté com l'única empresa que presta el servei d'alta velocitat a l'espera de l'arribada de la francesa Ouigo aquesta primavera.

Ilsa començarà a prestar servei el 2022 en la major part de les rutes d'alta velocitat i connectarà Madrid, Barcelona, Sevilla, Màlaga, Còrdova, València, Alacant i Saragossa. Concretament, es va adjudicar el paquet B –el segon més important en nombre de solcs després de Renfe-.

La companyia ha invertit 800 milions d'euros en la construcció de 23 trens nous de darrera generació a càrrec de Hitachi i Bombardier a Itàlia, on s'estan duent a terme les feines d'acoblament i construcció, i a l'Estat, on es fabriquen els motors de propulsió des de la planta que té Bombardier al País Basc. Cada unitat disposarà de 465 places i el 97% dels materials seran reciclats.

Més informació
Quatre empreses (Renfe inclosa) competeixen per l'AVE privat
SNCF, Ilsa i Talgo competiran amb Renfe per l'AVE privat
Avui et destaquem
El més llegit