• Empresa
  • Indescat celebra el seu 15è aniversari amb la creació del Cercle d'Economia i Indústria de l'Esport

Indescat celebra el seu 15è aniversari amb la creació del Cercle d'Economia i Indústria de l'Esport

El projecte neix "amb la voluntat de reforçar el posicionament de l’esport com a sector estratègic de país" i té el suport de diverses institucions i entitats

Els assistents a la festa del 15è aniversari d'Indescat posen al Port Vell en acabar l'acte | Cedida
Els assistents a la festa del 15è aniversari d'Indescat posen al Port Vell en acabar l'acte | Cedida
Redacció VIA Empresa
Barcelona
16 de Juny de 2026 - 04:04

El clúster de la indústria de l'esport a Catalunya (Indescat) va celebrar divendres passat el seu 15è aniversari amb un anunci: la creació del primer Cercle d’Economia i Indústria de l’Esport. Es tracta d'un nou espai i plataforma d’"acció oberta" i "a disposició de tot el sector". Indescat ha assegurat que el projecte neix "amb la voluntat de reforçar el posicionament de l’esport com a sector estratègic de país". Per tal d'assolir l'objectiu, la iniciativa té el suport i la representació de diverses institucions i organitzacions de diferents àmbits.

 

Així ho va anunciar la presidenta del clúster, Anna Pruna, el passat divendres durant l'esdeveniment de l'entitat. La trobada va reunir gairebé 200 professionals de l’ecosistema esportiu català que van recollir diverses reflexions sobre els grans reptes de futur del sector a través de dues ponències centrades en la intel·ligència artificial, la innovació i la complexitat.

D'altra banda, a la cita es va distingir el Johan Cruyff Institute amb el Premi Indescat Empresa Esportiva 2026 i es va retre homenatge a Sylvana Mestre per la seva trajectòria i contribució al desenvolupament de l’esport. Tot plegat, en un acte inaugurat pel conseller d'Empresa i Treball, Miquel Sàmper.

 

Durant la sessió, es van presentar els resultats de l’últim exercici, les principals línies estratègiques de futur, els nous socis incorporats al clúster i la convocatòria d’eleccions per al període 2026-2030.