
El grup Inditex va tancar 2024 amb un benefici net de 5.866 milions d’euros, un 9% més respecte al 2023, segons ha informat en un comunicat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). La companyia va incrementar les vendes un 7,5%, fins a 38.632 milions, amb “una evolució molt satisfactòria tant en botiga com en línia”. Les compres virtuals van créixer un 12%, assolint els 10.163 milions d’euros, mentre que als establiments físics van pujar un 5,9%, fins a 4,6 milions entre els 5.563 locals que disposava al tancament de l’any.
Europa, sense comptar l’estat espanyol, va concentrar la meitat de les vendes, seguida d’Amèrica que va reunir el 18,6%, Àsia i la resta del món el 15,7%, mentre que a l’Estat va representar el 15,1%. Per marques, el 71% de la facturació (27.778 milions d’euros) va venir de Zara (Zara i Zara Home), seguida de Bershka (2.930 milions), Stradivarius (2.664 milions), Pull&Bear (2.469 milions), Massimo Dutti (1.960 milions) i Oysho (831 milions).
Pel que fa al resultat brut d’explotació (ebitda) va enfilar-se un 8,9% i es va situar en 10.728 milions d’euros, i el marge brut va ser de 22.343 milions d’euros, un 7,6% més. Per tot plegat, el consell d’administració de la companyia proposarà a la junta general d’accionistes un increment del dividend del 9% per aquest 2025, fins a 1,68 euros per acció.
Continua l'expansió internacional
De cara als nous mercats, Inditex apunta que obrirà les seves primeres botigues a l'Iraq, Bershka a Suècia, Stradivarius a Austràlia i Oysho als Països Baixos i Alemanya. Pel que a les inversions, la firma tèxtil calcula destinar uns 1.800 milions d’euros enguany que aniran “principalment a l’optimització de l’espai comercial, la seva integració tecnològica i la millora de les plataformes en línia”.