• Empresa
  • Jeff Clarke, al centre de la imatge de Kodak

Jeff Clarke, al centre de la imatge de Kodak

L'executiu és el nou CEO del gegant de la fotografia, ressuscitada de la fallida el 2012 i en plena reorientació de negoci

Jeff Clarke de Kodak
Jeff Clarke de Kodak
18 de Març de 2014
Act. 03 d'Abril de 2014

Kodak, el gegant fotogràfic fundat el 1880 que es va enfonsar per no adaptar-se a la nova realitat digital; va renéixer de les seves cendres el 2012 després d'acollir-se a la protecció de la llei de bancarrotes. L'objectiu: reestructurar el negoci i un elevat deute.

Nou rumb
Per fer-ho, ha nomenat un nou CEO, Jeff Clarke (Nova York, 1961), que substituirà l'espanyol Antonio Pérez, al càrrec des del 2005. Clarke, en el comunicat que ha fet públic la companyia, ha assegurat que "aquesta empresa té oportunitats extraordinàries, especialment les que ofereix la seva tecnologia d'impressió comercial".

Aquest és, precisament, el centre del nou model de negoci que vol assegurar Kodak: el processament d'imatges amb finalitats comercials. És el darrer pas d'una empresa que ho ha estat tot en el món de la fotografia; però que no va saber aprofitar ni tan sols l'invent de la càmera digital, per por d'afectar el seu negoci tradicional.

Fusió de tecnologies
Llicenciat en Econòmiques per la Universitat de Nova York, i amb un MBA a la Northeastern University, Clarke compta amb quasi 30 anys d'experiència dins del món de la indústria tecnològica, havent exercit càrrecs de responsabilitat en diverses companyies.

Actualment, compaginarà la tasca a Kodak amb la presidència de la Junta d'Administració d'Orbitz, un portal de viatges per Internet, que ostenta des del 2007. D'altra banda, en el seu currículum destaca la vicepresidència executiva per a les operacions globals de Hewlett Packard entre 2002 i 2004.

Anteriorment, des del 1998 havia treballat a Compaq, on hi va desenvolupar diverses responsabilitats incloent-hi la direcció financera o la vicepresidència executiva que va conduir a la fusió amb la mateixa HP.