
Després d'una primera setmana tranquil·la, el juliol ha entrat amb força en el mercat de traspassos empresarials. Aquesta ha estat una setmana de gran trànsit directiu, amb nomenaments i canvis de cadires importants al teixit empresarial de Catalunya. Així doncs, aquests són els moviments més destacats de la segona setmana del mes de juliol.
- El govern espanyol ha nomenat Jordi Garcia Brustenga nou secretari d'Estat d'Indústria en substitució de Rebeca Torró, recentment designada nova secretària d'Organització del PSOE. Fins ara, Garcia Brustenga era director general d'Estratègia Industrial i de la petita i mitjana empresa en el mateix Ministeri d'Indústria i Turisme.
- Anna Xicoy ha estat nomenada nova presidenta del patronat de la Fundació Esade. Xicoy, que substitueix Jaume Guardiola al càrrec, té una dilatada trajectòria professional a l'àmbit de la gestió de serveis, tant públics com privats. Des del 2013, és directora de Negocis i Operacions i subdirectora general de Barcelona Serveis Municipals (BSM).
- Vicenç Del Mar és, des d'aquesta setmana, nou president de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC). Del Mar, empresari del sector TIC i fins ara tresorer de l’AIJEC, prendrà el relleu de Ruben Sans, que finalitza una etapa de cinc anys al capdavant de l’AIJEC.
- L'Associació Espanyola d'Empreses de Consultoria (AEC) ha elegit Marta Zárate com a vicepresidenta segona de la junta directiva. Zárate és membre d'aquest òrgan de govern de l'AEC en representació de KPMG des del 2022 i actualment presideix la comissió de regulació.
Més enllà d'institucions, Torres, Maheso, Cottet, Coface i Liceu han fet moviments a la seva estructura interna
- Fabrice Ducceschi ha estat nomenat nou director general de Familia Torres. Ducceschi ja ha dirigit altres grans companyies del sector alimentari, com ara Albacora Alimentos, Adam Foods i Nutrexpa, i ara començarà un nou repte professional a partir de l'1 de setembre.
- Alejandra Sarasty ha estat designada nova directora comercial i de màrqueting de Maheso. Sarasty compta amb més de 25 anys d'experiència als sectors de gran consum, retail i B2B, havent desenvolupat la seva carrera en companyies de referència a Espanya, Estats Units, Mèxic i Colòmbia.
- Berta Varela s'ha incorporat com a nova directora de màrqueting de Cottet. Varela ja va formar part de l'equip de Cottet entre el 2017 i el 2022, on va tenir un paper clau en el desenvolupament de l'estratègia omnicanal.
- Manuel Abellán és el nou director d'operacions a Espanya i Portugal de Coface. Abellán té una àmplia experiència internacional en consultoria estratègica i ha desenvolupat la seva trajectòria en serveis financers, a països com els Estats Units, el Regne Unit, França i Espanya.
- Jonathan Nott serà el nou director musical titular del Gran Teatre del Liceu a partir de la temporada 2026-2027 i durant cinc temporades. Nott, que actualment és director titular de la Tokyo Symphony Orchestra i director musical i artístic de l’Orchestre de la Suisse Romande, agafa el relleu a Josep Pons.
Al sector de la comunicació, setmana de grans canvis al Grup Godó, FORTA o LLYC, entre altres grans entitats
- Carlos Godó ha estat nomenat president executiu del Grup Godó. Després de 23 anys treballant a l'empresa familiar, el fins ara conseller delegat farà el salt a la presidència i substituirà el seu pare, Javier Godó, qui es mantindrà com a editor.
- Rosa Romà és la nova presidenta de la Federació d'Organismes o Entitats de Ràdio i Televisió Autonòmics (FORTA). Romà, qui ocupa també el càrrec de presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), ha rellevat Juande Mellado, director general de la Radio y Televisión de Andalucía (RTVA), i liderarà l'entitat fins al gener del 2026.
- El periodista Enric Hernández ha fitxat com a assessor sènior de LLYC a Barcelona. Hernández té una gran vinculació a mitjans de comunicació catalans com El Periódico, on va treballar 20 anys, però també a El País o RTVE, entre altres.