• Empresa
  • Jon Frederik Baksaas sempre té cobertura

Jon Frederik Baksaas sempre té cobertura

El president del GSMA, entitat organitzadora del Mobile World Congress, compta amb una llarga trajectòria en el sector

Jon Frederik Baksaas
Jon Frederik Baksaas
26 de Febrer de 2014 - 09:00
Act. 03 d'Abril de 2014 - 16:37

Aquests dies Barcelona demostra perquè és la capital mundial del mòbil. Ho fa acollint, un any més, la fira més important del sector: el Mobile World Congress. Aquest enorme esdeveniment l'organitza el GSMA, l'entitat que representa els interessos dels operadors mòbils arreu del món, amb presència a 220 països, prop de 800 operadors i 250 empreses del sector.

Aquesta entitat, d'embrió europeu, la presideix des de finals de 2013 Jon Frederik Baksaas (Noruega, 1954). Graduat a la Norwegian School of Economics and Business Administration, porta més de 25 anys al món de les telecomunicacions, i des del 2002 és president i CEO de Telenor, el grup noruec més important del sector.

L'antena a punt
Com a màxim dirigent de Telenor, Baksaas ha liderat el seu creixement dels 21 als 150 milions de subscriptors en una vintena de mercats. A l'empresa noruega hi treballa des de 1989, havent-hi desenvolupat tasques de CFO i vicepresident executiu.

Prèviament, Baksaas també va treballar en el sector de les telecomunicacions a Aker AS, Stolt-Nielsen Seaway i a Det Norske Veritas.

Com a president del GSMA, els principals reptes de Jon Frederik Baksaas aniran encaminats a "connectar encara més la població mundial a l'Internet mòbil; i continuar centrant-nos en l'evolució de les nostres xarxes per fer-les més segures i adaptades a les necessitats de la indústria i els reguladors", segons assegurava poc després de ser nomenat.

A banda de la direcció del GSMA i Telenor, Baksaas també forma part del consell de VimpelCom, de l'Svenska Handelsbanken AB, i de Det Norske Veritas.