• Empresa
  • Juan Carlos Smith, inversió per Aqualeón

Juan Carlos Smith, inversió per Aqualeón

L'empresari vol fer de l'espai el millor parc aquàtic d'Europa i convertir-lo en la referència d'un territori amb potencial per ser la Florida europea

 Juan Carlos Smith, president del Grup Aspro i gestor del parc
Juan Carlos Smith, president del Grup Aspro i gestor del parc
27 de Juliol de 2013
Act. 03 d'Abril de 2014
És estiu, el moment més esperat pels parcs aquàtics, que generaran la facturació anual en aquests mesos. Per tornar a atraure el públic, els recintes presenten les seves novetats. Primer van ser Water World i Aquadíver, i ara li ha tocat el torn a Aqualeón, que té el mateix objectiu. "Tenim l'entorn ideal per ser el millor parc aquàtic d'Europa", declarava el president del Grup Aspro i gestor del parc, Juan Carlos Smith, durant la presentació de les noves instal·lacions. I la manera de superar a la competència és a través de la inversió.

La gestora ha injectat al parc 3,2 milions d'euros en l'últim any i mig, destinats a noves atraccions i la millora de la gestió mediambiental. "Només tornarem a atraure públic presentant coses noves cada any", explicava Smith. I el seu target és clar. Mentre Water World i Aquadíver copen la oferta a la Costa Brava, Aqualeón és un focus d'atenció pel turisme de la Costa Daurada. "El parc és un exemple del turisme familiar que es promociona i que necessita el país", recordava la vicepresidenta del Govern, Joana Ortega.

Mirall americà i futur asiàtic
Tot i ser competència –en territoris separats-, els gestors de Water World i d'Aqualeón comparteixen objectius i també l'admiració per l'exemple dels Estats Units. De fet, el pla estratègic dissenyat per la companyia d'Smith passa per replicar el model de zones com Florida i atraure així encara més turistes estrangers a la Costa Daurada i el Baix Penedès. "A ciutats com Orlando hi ha fins a 17 parcs temàtics", destacava.

Però si el mirall és americà, el futur passa per l'Àsia. En l'actualitat, el grup factura 179 milions d'euros, però en el desgranament del pla estratègic de l'empresa, Smith assegurava que la intenció és duplicar la xifra en un termini de cinc anys, el que fa imprescindible l'entrada al continent. "S'hi ha d'estar, ja que és un mercat amb un creixement molt ràpid", assegurava en declaracions recollides per Expansión.