• Empresa
  • Jürgen Stackmann, el motor de Seat

Jürgen Stackmann, el motor de Seat

El president de la companyia automobilística celebra els 60 anys de l'empresa intentant reduir pèrdues i minimitzar l'ERTO

Jürgen Stackmann
Jürgen Stackmann
Judith Vives
14 de Novembre de 2013
Act. 03 d'Abril de 2014

El 13 de novembre del 1953 va sortir de la Zona Franca de Barcelona el primer vehicle de la marca Seat, el 1400. 60 anys més tard, la companyia ha fabricat setze milions de vehicles de models diferents. Jürgen Stackmann és el rostre visible de Seat, una companyia que celebra el seu seixantè aniversari però que també es veu afectada per la crisi europea i no acaba de definir les seves alternatives en els mercats emergents. El president de la companyia automobilística també encara el repte de reduir les seves pèrdues i evitar al màxim l'expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) obert des del passat mes de setembre, i que finalment afectarà al desembre a 68 persones de les 438 previstes.

L'actual president del comitè executiu de Seat ja va assumir el càrrec coneixent la situació complicada que travessava la companyia. Jürgen Stackman, que destaca pel seu perfil comercial, va ser nomenat el maig del 2013 en substitució de James Muir, que va passar a formar part de l'equip directiu del grup Volkswagen, i que va marxar de Seat sense haver aconseguit un dels objectius que s'havia plantejat, el d'aconseguir beneficis a Seat. Stackman va entrar avalat per l'èxit comercial aconseguit a Skoda, on va entrar el 2010.

Nascut a Buxtehude (Alemanya) el 1961, Stackmann no era nou en la indústria de l'automòbil quan va aterrar a Seat. La seva experiència es remunta a finals dels anys 80, quan va entrar a l'empresa Ford per encarregar-se de diferents funcions en el mercat alemany i anglès. El grup Volkswagen el va fitxar el 2010 quan ocupava el càrrec de director general de l'àrea comercial i comercial de les factories que Ford tenia a Alemanya. A Volkswagen va ser responsable de l'àrea comercial i de màrqueting de la divisió de Skoda. Des de setembre del 2012 va dirigir l'àrea de màrqueting del grup Volkswagen i de la marca Volkswagen i ocupava aquests càrrecs quan va ser cridat per presidir Seat. El president de Seat és tècnic titulat de banca i llicenciat en Administració d'Empreses.

Mentre encén les espelmes del 60 aniversari de Seat, Stackman també té sobre la taula la possibilitat de produir el tot-terreny urbà SUV, amb el que es podria fer rentable la planta de Martorell i mantenir els llocs de treball. Però no obstant això, Stackmann ja ha alertat que dins el grup Volkswagen hi ha dubtes. "El SUV és un model pensat per al mercat europeu i en aquests moments, Europa no creix", va dir a La Vanguardia.