• Empresa
  • Julià López, d'una feina d'estiu a la direcció de Water World

Julià López, d'una feina d'estiu a la direcció de Water World

El parc aquàtic reobre les seves portes després d'una inversió de 2,5 milions en una nova àrea infantil

Julià López-Arenas, director de Water World
Julià López-Arenas, director de Water World
20 de Juny de 2013
Act. 07 d'Abril de 2014
Julià López-Arenas ha estat, fins el moment, treballador d'una sola empresa. El 1985 va buscar-se una feineta d'estiu al nou parc aquàtic de Lloret de Mar, Water World, i avui el dirigeix, juntament amb l'Aquadiver de Platja d'Aro. "Després de 28 anys ja coneixes tots els secrets", explica, alhora que reconeix que prefereix la feina d'estiu a la direcció, "però només perquè llavors tenia 17 anys!". Una evolució així pot semblar excepcional, però segueix una coherència empresarial: "entre els dos parcs hi ha uns 250 empleats, però la base és un equip de persones que portem molt de temps i tirem del carro".

D'entre les virtuts que ha de reunir un director de parcs aquàtics sobresurt la capacitat d'innovació, imprescindible per renovar atraccions i estar al dia en qüestions com la seguretat. Aquest any, Water World ha invertit 2,5 milions en una triple àrea infantil, amb tobogans com els dos Speed Furious, i la instal·lació d'un paviment que filtra l'aigua tan bon punt toca el terra. Un espai de 800 metres quadrats reciclant terrenys propis que han de permetre estar al parc estar al capdavant de la indústria. "Mirem molt el què es fa als Estats Units; cada novembre visitem les fires americanes, on trobem les novetats de la temporada. Això ha convertit Water World en la referència europea", argumenta López-Arenas.

Adaptació a l'entorn
Els canvis que ha vist el directiu durant els seus 28 anys en parcs aquàtics no només afecten a les atraccions, sinó també a l'enfoc del negoci. Water World va néixer com un parc per a un públic juvenil, i ha acabat reunint a famílies senceres, mentre que Aquadiver ha fet el camí invers. "A l'estar a Lloret de Mar, el parc es va centrar en el target de turisme que arribava pels voltants, però vam ampliar l'oferta per a atraure a la gent de Girona i de Barcelona".

Aquesta ampliació de l'oferta per atraure a un ventall més ampli de públic ha permès als parcs regatejar amb cert èxit la crisi. Si bé López-Arenas reconeix que la situació econòmica actual "es pateix", explica que els centres han mantingut el nivell de visites.

L'aigua al centre
Entre les obsessions del directiu i, per extensió, dels parcs està el respecte per l'aigua, l'element vertebrador del negoci. "La gent creu que fem una gran despesa en l'aigua, però no és cert, en movem molta! Utilitzem circuits tancats, i en perdem per la pròpia evaporació, per la que el client s'emporta al sortir de les atraccions i pel reg de les zones enjardinades", explica López-Arenas.