Kitbuck, les motxilles i maletes que volen arribar al 10% dels catalans

Les maletes de Kitbuck estan dissenyades a Sant Cugat i produïdes a la Xina, però tenen el cor dividit entre l'Àfrica i Catalunya

Musa Kimputu amb una maleta de Kitbuck | Cedida Musa Kimputu amb una maleta de Kitbuck | Cedida

Les moxilles i maletes de Kitbuck han viatjat molt abans de sortir al mercat: les ha ideat el Musa Kimputu, empresari d'origen congolès, han estat dissenyades a Sant Cugat, produïdes a la Xina i seran distribuïdes per tota Catalunya. L'objectiu de Kimputu és ambiciós: volen arribar a un 10% dels catalans, però creu que s'ha de començar per un radi més petit, per Sant Cugat.

Arribar a un 10% dels catalans vol dir que 770.000 persones comprin productes Kitbuck. "És un objectiu molt alt, som ambiciosos, però sortim al mercat amb un producte innovador, elegant, amb bon gust, assequible econòmicament i de molt bona qualitat", explica Kimputu. Kitbuck és una marca que, segons ell, compta amb una qualitat de Picuadro, però a meitat de preu. "Si una motxilla de Picuadro costa 300 euros, les nostres costen 126 euros", explica l'empresari. Però la qualitat és la mateixa o millor. I per això, es permet dir un clàssic: "estem oferint la millor qualitat, al millor preu".

Però com s'aconsegueix aquest deal? Kimputu acumula molts anys d'experiència treballant amb empreses de producció tèxtil xineses. "Sabem on podem fabricar productes. Ens assegurem que compleixin amb els drets laborals i que segueixin els estàndards de qualitat europea mantenint un bon preu". Assegura, a més, que també ho ha aconseguit reduint el seu marge de benefici per producte. "És la manera d'arribar a un públic més ampli".

De moment han sortit amb set productes diferents: carteres i diferents dissenys de maletes, motxilles i maletins. Tenen un disseny senzill, net i amb un toc vintage. Estan pensades per a catalans que viatgen i que treballen. La idea va sorgir durant el confinament, fet que els ha obligat a preparar-se per a l'època postpandèmica: "sabíem que després de la pandèmia, la gent tornaria a viatjar i a treballar". 

Musa Kimputu: "Sabíem que després de la pandèmia, la gent tornaria a viatjar i a treballar"

El 14 d'octubre van realitzar el llançament de la marca i, segons esdevinguin les vendes en línia durant els primers mesos, formaran part de la programació de compres del 2022 d'El Corte Inglés. "Aquest acord és una eina de distribució molt potent", admet el fundador de l'empresa. A més, també estan obrint ponts comercials amb Ucraïna per distribuir productes Kitbuck a l'est d'Europa.

Trajectòria de Musa Kimputu, de l'obstacle a l'oportunitat

Viu a Catalunya des de fa sis anys. Abans, havia treballat a diferents ciutats d'Espanya, utilitzant motxilles i maletes de diferents marques. Va fundar MKT Asian Sourcing el 2018, empresa de màrqueting publicitari des d'on ha dissenyat i gestiona la marca Kitbuck. La creació de MKT Asian Sourcing va ser fruit d'un conjunt de males experiències professionals i de la voluntat de fer valer la seva expertesa. 

Musa Kimputu: "Treballava de comercial i guanyava molt, però he viscut situacions complicades que em van animar a emprendre pel meu compte"

"Treballava de comercial i guanyava molt, però he viscut situacions complicades que em van animar a emprendre pel meu compte", explica Kimputu quan se li pregunta pel seu esperit emprenedor. Afirma que ha patit discriminacions racistes a la seva professió, però que no ha deixat que això afectés a la seva autoestima. "Professionalment és una barrera que tinc, però la intento superar buscant solucions".

Més informació
Pit i Collons i Els Ximplets: la nova moda que parla en català
Bubble Tea, la beguda de moda a l’Àsia, aterra a Barcelona
El sector de la moda catalana factura més de 14.500 milions
Avui et destaquem
El més llegit