• Empresa
  • Kream, la marca catalana que posa la protecció solar de moda entre la Generació Z

Kream, la marca catalana que posa la protecció solar de moda entre la Generació Z

La marca barcelonina va arribar al milió d’euros al tancament del 2024, amb quasi 100.000 unitats venudes

Els impulsors de Kream són Joan Faura, Alex Rodés, Borja Blasco i Jordi Martínez | Cedida
Els impulsors de Kream són Joan Faura, Alex Rodés, Borja Blasco i Jordi Martínez | Cedida
Ana M. Gonzalez, periodista de VIA Empresa
Periodista
27 de Setembre de 2025 - 05:30

L’estiu ja ha passat i, amb l’arribada de la tardor, moltes persones deixen de banda la protecció solar. Tot i això, l’impuls de les rutines de skincare (cura de la pell) ha ajudat a consolidar aquest hàbit en la vida quotidiana. Malgrat els avanços, encara queda molt per fer, especialment entre les generacions més joves. Segons investigadors de la Facultat de Medicina Feinberg de la Universitat Northwestern, només el 26 % dels vídeos més populars sobre cura de la pell entre adolescents incloïen l’ús de protector solar. Per donar resposta a aquesta necessitat han sorgit iniciatives com Kream, una empresa catalana creada el 2020 amb l’objectiu de connectar amb un públic juvenil.

 

Alex Rodés, CEO de l’empresa, explica: “No trobàvem cap marca de protecció solar amb la qual la gent jove poguéssim identificar-nos, com passa amb marques de moda com Nude Project. Si altres sectors han aconseguit crear comunitat al voltant d’un producte, per què no fer-ho també amb una crema solar?”

Rodés (Kream): “No trobàvem cap marca de protecció solar amb la qual la gent jove poguéssim identificar-nos, com passa amb marques de moda com Nude Project"

La història va començar en plena pandèmia, quan els tres socis fundadors —Borja Blasco, Joan Faura i Jordi Martínez— van detectar un nínxol de mercat. Cada un va aportar un perfil complementari: Martínez, CFO del Grup Amnesia i amb experiència en laboratoris cosmètics, vinculat a la seva família propietària del laboratori Arual, especialitzat en productes professionals per a perruqueria i cosmètica; Blasco, amb trajectòria en el sector immobiliari; i Faura, inversor i emprenedor en tecnologia publicitària. Per liderar el projecte, van incorporar Alex Rodés, un professional amb experiència en comerç electronic i startups, que va assumir la direcció del negoci.

 

Kream dispara la facturació i consolida la seva presència

Alex Rodés, CEO de Kream | Cedida
Alex Rodés, CEO de Kream | Cedida

Per tirar endavant el projecte, van necessitar una primera ronda de finançament de 200.000 euros per sortir al mercat el 2021, seguida d’una segona ronda de 400.000 euros el 2023. La marca barcelonina, que aplica estratègies de màrqueting i distribució pròpies de la generació Z i dels millennials, va facturar 200.000 euros en el seu primer any complet (2022) i va arribar al milió d’euros al tancament del 2024, amb quasi 100.000 unitats venudes amb un preu mitjà de 20 euros per unitat.

La marca barcelonina va facturar 200.000 euros en el seu primer any complet (2022)

Segons explica Rodés, majoritàriament estan venent a Espanya. El CEO assenyala que tenen dues vies principals de venda en línia: d’una banda, a través del seu web propi i, de l’altra, mitjançant la plataforma Amazon. A més, Rodés destaca que també distribueixen al canal de farmàcies, on ja arriben “al voltant d’unes 2.500-3.000 farmàcies arreu d’Espanya”. Finalment, afegeix que actualment també estan venent al sector hospitality.

La marca catalana prepara la seva expansió europea amb noves fórmules

Actualment, l’empresa està treballant tant en la millora com en el desenvolupament de nous productes i mercats. En aquest sentit, el CEO reconeix que de cara al 2026 els agradaria créixer en facturació, aprofitant que disposen de productes adaptables a diferents països europeus. Ara per ara, assegura que se centren en aquest continent “per facilitat en l'àmbit operatiu, perquè la legislació en cosmètica és la mateixa a escala europea”. A més, Rodés detalla que estan analitzant les tendències de consum de cada país per entendre “què li agrada al consumidor i on té sentit atacar i invertir”.

Rodés assenyala que a poc a poc estan assolint els objectius principals: donar-se a conèixer i fidelitzar cada vegada més consumidors. “La gent ens dona feedbacks molt positius sobre el producte: els agrada la textura, els resultats, l'embalatge i també la imatge de marca”, explica satisfet, qui afegeix que aspiren a créixer encara més i que volen ser més coneguts, aconseguir més usuaris i incrementar les vendes. “Hi ha una cosa molt guai: la gent quan ho prova, repeteix”, conclou.