La multa de 40 dòlars que enfonsà Blockbuster

La sanció imposada a un client de la cadena de videoclubs el va motivar a fundar Netflix

Reed Hastings, fundador de Netflix
Reed Hastings, fundador de Netflix

Reed Hastings és l'home que ha revolucionat la indústria de l'entreteniment. És el fundador i CEO de Netflix, la major empresa de vídeo per streaming del món. I el naixement de la plataforma va ser fruit de la venjança a Blockbuster.

La multa de 40 dòlars que la cadena de videoclubs va posar l'any 1997 a Hastings per tornar tard la pel·lícula Apolo 13 va ser determinant. Hastings va decidir llavors crear un servei de lloguer de pel·lícules amb tarifa plana. Segurament en aquell moment no li va passar pel cap que aquella idea cristal·litzaria en Netflix i avui amenaça el model televisiu tradicional.

Hastings va vendre la seva empresa de programari per crear una companyia de lloguer de DVD's de manera il·limitada i per correu –estalviant-se el cost de les botigues- que triomfaria l'any 2007 gràcies a Internet. L'empresa es va fundar encara no fa vint anys començant amb 100.000 títols

De la innovació va néixer Netflix i aquesta cultura sembla estar instal·lada dins l'empresa. Tant és així que la companyia va llançar una exitosa sèrie només disponible a través de la plataforma, Hosue of Cards. L'aposta va ser rodona. A part del beneplàcit de la crítica i nou nominacions als Emmy, el nombre de subscriptors va arribar a 40 milions. Seguint aquesta estratègia també ha estrenat conegudes sèries com Orange is the new Black o Arrested Development.

La venjança a Blockbuster va fer néixer el negoci de l'streaming en línia. La prova és que la cadena de videoclubs es va declarar en bancarrota l'any 2010. Després d'encadenar anys de mala gestió i pitjors decisions l'empresa va tancar els 9.100 establiments que tenia als Estats Units. Mentrestant Netflix va facturar 2.600 milions de dòlars l'any passat i la plataforma continua atraient més i més televidents.



Ironies de la vida, Blockbuster podria haver comprat Netflix per 50 milions de dòlars quan la plataforma en línia va fer diverses ofertes al gegant dels videoclubs. Però no ho van fer. Avui dia Netflix té un valor a borsa de 42 milions de dòlars.

El 2015 ja va esdevenir la major productora i distribuïdora de contingut audiovisual a través de la xarxa i va reproduir 42.500 hores de televisió amb continguts propis a 190 països de tot el món pels seus 70 milions de clients.

Avui et destaquem
Comentaris