Les claus de la setmana

Els consells, reflexions i opinions que s'han publicat al diari els últims cinc dies resumits en quinze lliçons per als lectors

La targeta de visita es passa al smartphone
La targeta de visita es passa al smartphone
Francesc Castanyer
16 de Febrer de 2014
Dilluns 10. Cas d'èxit: Vueling. Àlex Cruz, president
1. En el sector low cost el preu determina el mercat, però el servei determina la quota d'aquest mercat. Cap consumidor repeteix després d'una mala experiència per pocs diners que li hagi costat.
2. El líder arrisca i sovint s'equivoca. El seguidor en té prou en observar i copiar.
3. El que fa competitiva una ciutat són les infraestructures. Connectar l'aeroport amb el metro i el tren d'alta velocitat millorarien la posició de Barcelona en relació a les grans ciutats europees.

Dilluns 10. Emprenedoria: la franquícia. Adrià Soler, soci director d'FDS Consulting
4. La franquícia és un negoci contrastat, que no suposa una gran inversió i que no requereix aprenentatge. És una bona opció per a emprenedors que no volen risc. Abstenir-se creatius.

Dimarts 11. RRHH: conciliació laboral i familiar. Montserrat Ambrós, gerent de l'Associació d'Empresaris del Bages
5. Arriba el temps de les empreses humanes que pensen i actuen amb responsabilitat social.

Dimarts 11. Emprenedoria: Slid. Enric Gutiérrez, Jordi Sans, Alfred Rivas i Antonio Pérez socis
6. El primer pas sempre és educar el consumidor i el segon, treure rendiment al negoci. Ningú paga per allò que no coneix.
7. L'observació és la millor forma de generar idees de negoci.

Dimarts 11. Comunicació: blocs corporatius. Rocío Algarrada, responsable del bloc corporatiu de Sage Espanya; Ricard Castellet, cap de Social Media de BeRepublic i David Soler, director del Postgrau en Màrqueting Online d'EADA
8. L'empresa necessita explicar-se per definir el seu posicionament i construir la seva pròpia reputació. El bloc corporatiu difícilment tindrà audiència, però serveix per centralitzar el missatge.
9. Els professionals de l'empresa també poden actuar de divulgadors de diverses temàtiques especialitzades. Aprofitar el talent intern per comunicar ajuda a subratllar les competències tècniques de la companyia.

Dimecres 12. Entrevista: Xavier Domínguez president de la consultoria en comunicació política i estratègia electoral Wish&Win
10. En comunicació corporativa sempre la veritat per davant. És millor reconèixer una mala dada o una mala praxis, que no pas que els mitjans de comunicació els descobreixin.
11. L'empresa capaç de fer pedagogia a través de la seva comunicació, traslladant missatges d'alt valor social, guanyarà en credibilitat. La que menteix o enganya per afavorir la seva marca, producte o servei, sempre estarà sota sospita.

Dijous 13. Gestió: community manager. Gemma Mompart, experta en comunicació i màrqueting online
12. El community manager parla en nom de l'empresa: els seus missatges han d'estar controlats i planificats. No és necessari que l'empresa dialogui des de les xarxes socials si en realitat no sap què dir.

Divendres 14. Gestió: valors d'empresa. David Escamilla, periodista; Joan Antoni Melé, sotsdirector general de Triodos Bank; Idili Lizcano, CEO d'Alqvimia; José Maria Torres, director general de Numintec
13. Sostenibilitat, transparència i compromís són els valors fonamentals de qualsevol organització que vol posicionar-se com a empresa ètica. 14. El primer principi de l'ètica empresarial és fer productes o serveis de qualitat.
15. El compromís social no està barallat amb l'afany de lucre; senzillament hi ha empresaris que proven de generar riquesa i llocs de treball a través de projectes que aporten beneficis a la societat.