Les lliçons de la setmana

Els empresaris, emprenedors i acadèmics que han protagonitzat els reportatges de la setmana han tornat a deixar-nos un seguit de consells, reflexions i opinions. VIAempresa ha seleccionat els millors

Top Xina
Top Xina
Redacció
21 de Juny de 2013 - 07:03

Dilluns: Cas empresarial d'èxit: Delishop. Mònica Navarro i Ricky Mandle copropietària i cofundadora

1.
 En el sector de l'alimentació, l'aposta per la qualitat continua tenint mercat. Delishop ofereix productes gurmet però fuig de l'exclusivitat per ampliar el seu públic objectiu.
2. En el mercat nacional, les botigues d'alimentació no han innovat de la mateixa manera que ho ha fet el sector de la restauració.
3. El business plan tradicional continua sent molt útil. Seguir els passos marcats en el document dóna consistència al projecte.
4. El packaging és un argument de venda fonamental per a productes de gran consum. Sempre cal confiar el disseny a professionals.

Dilluns: Entrevista: Carles Brugueras, productor del documental Google i el cervell mundial

5. El consum de la cultura tendeix cap als micropagaments i, en menor mesura, cap a la gratuïtat. Cada vegada que fem un clic estem marcant la manera de consumir cultura en el futur.
6. Les dades personals són el petroli del futur. Qui coneix el perfil d'un consumidor té una informació molt valuosa per a qualsevol marca.

Dimarts: Mercats: Miami. Pont directe als EUA

7. La posició geogràfica, les més de 147 connexions aèries directes amb Amèrica i Europa, la llengua comuna, i unes condicions fiscals favorables, fan de Miami la porta d'entrada de molts empresaris europeus al territori americà. Més del 50% de les empreses catalanes que arriben als Estats Units entren per Miami.
8. Florida és un dels estats que menys grava les empreses i més facilitats ofereix a l'hora d'efectuar els tràmits
9. Tota persona que viu i resideix als Estats Units pot obrir una empresa. A Florida ho pots fer amb 100 dòlars i amb menys d'una hora.
10. La col·laboració público-privada i els joint-ventures amb socis locals són fórmules habituals que faciliten que les empreses catalanes s'instal·lin a Miami.
11. Houston, Atlanta i Chicago tenen el cost de vida més baix que Nova York i són bons destins per a les startups catalanes.

Dimarts: Gestió: models de generació de negocis. 'Business Model Generation', el bestseller de l'emprenedor. Jordi Vinaixa, director de l'Institute for Entrepreneurial Initiative d'Esade

12. Els llibres Business Model Generation i The Lean Startup han estat determinants per a l'evolució del sector de l'emprenedoria, juntament amb la definició del concepte "Desenvolupament del Client" (Customer Development).
13. El canvas (Business Model Canvas) convida a la reflexió sobre els aspectes més importants del model de negoci.
14. L'anàlisi del model de negoci provoca la reflexió estratègica i condueix a la innovació.
15. Un prototip del model de negoci que està validat permet fer un millor business plan.

Dimecres: Gestió: màrqueting. Vendre a través del subconscient. Mónica Mendoza, psicòloga i professora de màrqueting a la UAB; Josep-Lluís de Gabriel, director de l'empresa Bitlonia

16. Les diferents tècniques del neuromàrqueting s'utilitzen per segmentar el consumidor i estimular la compra. Es pot estimular al client amb la il·luminació, la decoració, la música i les olors.
17. El neuromàrqueting provoca una acció-reacció però els seus resultats són difícils de quantificar.

Dimecres: Emprenedoria, el dietari de Roser Solanes i Oriol Sanleandro (MakeEatEasy)

18. No es pot iniciar un negoci sense saber si hi ha algú interessat pel servei que s'ofereix, quin perfil tenen els clients, o quant estan disposats a pagar. Una gran part d'aquesta informació és pot obtenir amb un MVP (Minimum Viable Product), un prototip del producte, sense invertir temps en estudis, ni diners en recursos.
19. Un MVP ha de ser el més simple possible. Quan tens una idea ben elaborada és difícil sacrificar certs aspectes, però és bàsic per veure quina és l'estructura mínima que dóna cos al teu concepte

Dijous: Tendències: La marca sóc jo. Jürgen Salenbacher, autor de Creative Personal Branding

20. Qualsevol professional i emprenedor ha de saber identificar quines són les seves motivacions principals. Cada repte que es marca un professional respon a cicles de set anys.
21- Un mateix ha de saber identificar les pròpies virtuts, aptituds i experiències. Per què val la pena que algú t'incorpori al seu equip.
22- La identitat digital ha d'estar estudiada. Cal ser curós amb les paraules i el to emprats.

Dijous: Mercats: la Xina. Llums i ombres per comprar propietats

23. A la Xina tenir un pis en propietat en una gran ciutat (sobretot a la costa est) és encara sinònim de revalorització de la inversi, malgrat s'han gravat amb un 20% els guanys derivats d'operacions immobiliàries.
24. A Pequín, Xangai, Hong Kong i Gunazhou el mercat immobiliari està molt explotat. Altres ciutats de la costa com Tianjin (12 milions d'habitants), Qingdao, (8 milions) i Ningbo (8 milions), o de l'interior com Chongqing (29 milions) o Xian (8,5 milions) atrauran gran part de la classe mitjana.

Divendres: Casos d'èxit empresarial: Deu empreses que han fet els deures. Premis Cambra 2013

25- L'experiència tècnica i industrial és un actiu que es pot exportar. Rússia, Argentina i la Índia són mercats receptius.