
Dilluns 24. Cas empresarial d'èxit: Cambrils Park i Sangulí Salou. Xavier Blasi, director general.
1. El turisme esportiu és un nínxol de mercat que està creixent a Catalunya.
2. El client busca personalització, flexibilitat i preu: la gestió de reserves online sense intermediaris és un factor de competitivitat dins el sector de l'hosteleria i dels càmpings en particular.
Dimarts 25. Gestió: Quina forma jurídica li convé més a l'emprenedor?
3. Les iniciatives d'autoocupació acostumen a dotar el professional de noves competències i capacitats que posteriorment són molt valorades en el mercat laboral.
4. Qui emprèn en solitari ha de tenir tres principis: formació, assessorament administratiu i fiscal i, finalment, tresoreria per resistir els primers mesos.
Dimarts 25. Entrevista: Eduard Punset, economista i divulgador científic.
5. És impossible entrar al món laboral sense haver desenvolupat la creativitat.
6. El context actual reclama abandonar el sistema competitiu i aprendre a treballar en equip.
7. El 99% de les decisions que prenem són resultat de la intuïció! És una font de coneixement tan vàlida com la raó.
8. El bon líder és aquell que sap conciliar l'entreteniment amb el coneixement.
9. S'han d'aprendre a gestionar les emocions ja que la salut física és el requisit bàsic de la salut mental.
10. És fonamental identificar l'element, que és el punt en què el talent natural coincideix amb la passió personal.
Dimarts 25. Mercats: És Turquia atractiva per invertir després de les protestes? Bekir Aslaner, agregat comercial del Consolat de Turquia, Sidika Baysal Hatipoglu, advocada.
11. No hi ha cap raó de seguretat per deixar d'invertir a Turquia.
12. Turquia compta amb impostos baixos i incentius fiscals per a inversions industrials i tecnològiques.
Dimecres 26. Entrevista: Josep Lagares, president de Fòrum Impulsa.
13. La "creativació" és un valor universal: tothom és capaç de desenvolupar la seva capacitat creativa, de trobar noves solucions a reptes que fins ara no existien.
14. Una idea d'impacte cal defensar-la i promoure-la amb energia perquè sempre troba finançament.
15. Una idea no sempre és una oportunitat, i una oportunitat no és una prioritat. Sempre cal plantejar-se si la nova empresa aportarà valor afegit i si és sostenible en temps de crisi.
Dimecres 26. Emprenedoria, el dietari de Roser Solanes i Oriol Sanleandro (MakeEatEasy).
16. Cal buscar espais de debat empresarial: s'obté feedback de qualitat sobre nous projectes, noves idees, consellers i futurs col·laboradors.
17. Anar a veure a un inversor o competidor, parlar en públic, negociar amb proveïdors, repetir el teu pitch i sortir de la zona de confort són accions d'alt rendiment per a qualsevol emprenedor.
Dijous 27. Gestió: Màrqueting en temps de Google.
18. Internet és una inversió segura per als publicistes perquè permet mesurar fins al cèntim d'euro el retorn de cadascuna de les accions.
19. El gran mitjà que mou diners en la publicitat és la televisió. Moltes grans marques de consum encara no han trobar el seu espai en el món digital. En aquest sentit, hi ha una oportunitat de mercat per a les bones agències de publicitat.
20. El màrqueting penja de dues branques: la comunicació –el que volem transmetre– i l'experiència de consum –com ens percep l'usuari. Per equilibrar aquests dos elements el primer que cal cuidar és el producte.
Divendres 28. Emprenedors: Jonathan Ortmans, president de la Global Entrepreneurship Week.
21. Les entitats públiques de crèdit necessiten marcar més diferències entre els projectes que busquen finançament per créixer i els que ho fan per néixer. Les start-up poden fer molt amb pocs diners.
22. Els impulsos a l'emprenedoria des del nivell local són els que més èxit poden tenir.
Divendres 28. Gestió: Consells per dissenyar la targeta de visita perfecta. Lalo Quintana, professor de l'ESDI.
23. La creativitat queda reservada pels sectors més imaginatius i canviants. En sectors més tradicionals com la banca, el dret o el comercial és millor ser conservador.
24. La primera pregunta a fer-se per dissenyar una targeta és "què volem comunicar?"
25. Es poden fer dos nivells de lectura: un amb la informació bàsica –el nom, el logotip de l'empresa, algun contacte i la pàgina web– i el segon per a especialistes.