Les lliçons de la setmana

Les noves oportunitats del tèxtil local en un context de crisi que afecta els gegants asiàtics; el disseny com a valor competitiu o la innovació com a estratègia són algunes de les lliçons que ha deixat la setmana. Repassa-les en tres minuts

Títol de la imatge
Títol de la imatge
Redacció
12 de Juliol de 2013 - 09:57

Dilluns 8. Cas empresarial d'èxit: Giromax (Angry Birds). Anna Sanfeliu, directora general
1. Cada mercat i cada cultura de consumidors reclama un packaging diferenciat.
2. Estar pendents de les tendències dels consumidors és clau per a qualsevol empresa. Giromax va revolucionar el seu negoci editorial quan van comprar la llicència del joc de moda als telèfons intel·ligents: Angry Birds.

Dilluns 8. Gestió: morositat. Antoni Cañete, president de la Plataforma contra la Morositat
3. La morositat no és una cultura. Les empreses han de denunciar els que no paguen per posar fre a aquesta tendència. Dimarts 9. Gestió en màrqueting: publicitat. David Morales, soci de l'agència de publicitat BUM.
4. Les noves fórmules publicitàries a la televisió aposten per superar els formats tradicionals i presentar les qualitats d'un producte en registres molt més desenfadats com el Branded Content o el Dramanagement.

Dimarts 9. Gran empresa: Saba. Josep Martínez Vila, conseller delegat
5. La innovació és una de les principals estratègies per sortir de la crisi. Saba està obrint noves línies de negoci aprofitant les seves infraestructures i els avenços tecnològics.

Dimarts 9. Mercat interior: el sector del tèxtil. Josep Jofre, CEO d'Estampunt. Jordi Manrique, gerent de Con Acento. Miquel Rodríguez, gerent del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM)
6. La davallada del consum provoca que les grans empreses canviïn de proveïdors perquè necessiten produccions més curtes i més immediatesa, dos condicions que les fàbriques xineses, turques o marroquines no poden complir. Això obre una oportunitat al mercat local, especialment en el mercat tèxtil
7- La guerra en el punt de venda no és sempre de preus. També és de disseny. La fàbrica que és capaç d'oferir totes dues coses a una marca té avantatge sobre els altres proveïdors.

Dimecres 10. Emprenedoria, el dietari de Roser Solanes i Oriol Sanleandro (MakeEatEasy)
8. El feedback dels usuaris és l'eina més valuosa per dirigir un projecte cap a l'èxit
9. L'important no és la idea sinó l'execució; les idees s'han de compartir sempre.
10. La visió inicial de l'emprenedor no sempre serà la més òptima. L'important és saber pivotar i anar redirigint el model de negoci per adaptar-lo a les condicions del joc en cada moment
11. Un emprenedor ha de saber 'vendre fum'. Es tracta d'explicar el projecte amb un discurs sòlid, inspirador i agosarat.
12. Detectar competència del teu propi sector és un indicador positiu perquè significa que la idea de negoci és bona. Si només has tingut tu la idea (Why me?) és que alguna cosa passa.

Dimecres 10. Entrevista: Manel Jadraque, director general de Desigual
13- L'objectiu en sectors com la moda és que el producte provoqui emocions positives al consumidor. El disseny del producte és fonamental.
14. La distribució multicanal és una fórmula per arribar al mercat global. Desigual distribueix a través de botigues pròpies, centres comercials, botigues multimarca i internet.
15. La diferència del cost de producció entre Àsia i Europa s'ha anat reduint com a conseqüència de l'increment del preu de l'energia i la inflació. 16. Una de les avantatges de tenir proveïdors locals és que et donen capacitat de resposta davant els canvis de tendència del mercat. La deslocalització alenteix els processos.
17. No només s'ha de treballar bé el producte. També s'ha de treballar bé la marca.

Dijous 11. Mercats: Costa d'Ivori. Lluís Renart, director del projecte The Africa Initiative. Odette N'Guessan, ambaixadora de Costa d'Ivori a Espanya
18- Costa d'Ivori és un país obert a inversions estrangeres, especialment d'empreses del sector de les primeres matèries, les infraestructures, les mines i l'energia, la sanitat, el turisme i les energies renovables.

Dijous 11. Mercats: el sector del tèxtil. Paulí Aluart, president d'Asegema i David Garcia, gerent de l'agrupació tèxtil Fagep
19- En sectors madurs molt tocats per la crisi però que mantenen una bona reputació, com és el cas del tèxtil, l'estratègia de treballar en xarxa coordinant tots els processos de la cadena de producció, suposa un nou element de competitivitat.

Divendres 12. Empresa familiar: Tento. Àngel Bosch, director general
20. Les empreses d'alimentació que ofereixen productes de la terra tenen un prioritat per a un segment de mercat sensible al factor local.
21. Una cadena de producció eficient permet reduir costos i això propicia també la possibilitat de baixar preus al consumidor.
22. Abans de llançar una cadena és recomanable fer un test amb un establiment pilot: el Minimum Viable Product (MVP) del sector retail.

Divendres 12. Tendències: Linkedin, el currículum perfecte. Francesc Gómez, expert en mitjans socials, Estefanía García, responsable de màrqueting d'Ulabox
23. Des del punt de vista del departament de recursos humans, el Linkedin és una eina indispensable per seleccionar professionals. Qui no hi és, no existeix.
24. El bon candidat és qui ha tingut l'habilitat de posar què el diferencia de la resta.
25- Els grups que hi ha a Linkedin són un espai idoni per fer networking digital.