Dilluns 15. Cas empresarial d'èxit: Indulleida. Marià Sorribas, director general
1. És complicat resistir tot l'any al mercat amb un producte estacional. Les empreses han de diversificar l'oferta per poder atendre els seus clients de forma ininterrompuda.
2. Les estructures empresarials flexibles, que es poden capitalitzar amb l'entrada de nous socis, tenen millors perspectives de creixement.
Dimarts 16. Gestió: l'excel·lència com a valor empresarial. Julio Prada, director general d'Inbenta; Francesc Cabana, economista; Francesc Torralba, filòsof; Miguel Angel Bonachera i Sergi Audivert, AB-Biòtics
3. A l'excel·lència no s'hi arriba amb un cop de sort, sinó després d'haver fet una cursa de fons. Implica rigor, perseverança, autocrítica, una formació permanent, esperit obert i aprendre de les generacions més grans.
4. L'equip humà sempre és la part més important de l'empresa. Sense un bon equip, una empresa pot fracassar malgrat tenir un producte nou i especialitzat.
5. Els valors no poden ser imposats per la direcció sinó que els han d'anar assumint els propis treballadors.
Dimarts 16. Gestió: recursos humans (formació dual). Rosa Marsal, directora de Recursos Humans de la multinacional BASF
6. Els professionals que han alternat la formació teòrica amb practiques a l'empresa són millors candidats per cobrir futurs llocs de treball perquè tenen una visió molt més pragmàtica de l'entorn empresarial.
Dimecres 17. Empresàries: Social car. Mar Alarcon, cofundadora
7. La crisi ha suposat un canvi de mentalitat entre els consumidors. Les empreses d'economia col·laborativa guanyen terreny.
8. Les xarxes socials són el principal canal de distribució de les empreses d'economia col·laborativa. A Facebook es poden compartir estats d'ànim, però també productes i serveis.
Dimecres 17. Gestió: el rendiment professional. Joan Fontserè, director del Centre d'Alt Rendiment
9. El talent s'ha de fomentar des de l'escola. Si hi ha una gran base, és fàcil que surtin més líders.
10. Retorn social, gestió del talent i adaptació pressupostària és la fórmula de l'èxit de moltes empreses. El Centre d'Alt Rendiment de Sant Cugat ha optat per aquesta recepta per consolidar el seu model.
Dijous 18. Mercats: Austràlia. Marta Viñals, fundadora de First Step Australia
11. Australia és un país ideal per a emprenedors: es pot crear una empresa en dos dies.
Divendres 19. Start-up d'èxit: Nubelo. Francesc Font, fundador
12. Les start-up no poden assumir grans despeses fixes, de manera que la creació d'una xarxa de col·laboradors externs permet que l'empresa i els freelance creixin en paral·lel.
13. Les empreses reclamen programadors, dissenyadors web i consultors d'estratègies digitals. El CV ja no és orientatiu alhora d'escollir candidats. El professional millor posicionat és aquell que té recomanacions d'altres empreses.
Divendres 19. Tendències: Empreses que s'apunten a les 'app'. Franc Carreras, professor del Departament de Direcció de Màrqueting d'Esade
14- Les 'app' són una bona opció per a empreses que busquen fidelitzar el client i millorar les vendes.
15. Una aplicació ha de ser funcional i ha de posar els interessos dels usuaris per davant dels de la companyia. No serveix de res fer una 'app' corporativa.
16. El context de crisi ofereix una oportunitat a les bones idees: un emprenedor i una 'app' poden modificar significativament el mercat.
Divendres 19. Entrevista: Antonio González-Barros, president del grup Intercom
17. Un negoci es crea amb pocs diners, molt d'esforç i sense cobrar res fins que es consolida. Sempre ha estat així.
18. Una persona que decideix formar una família, canviar-se de pis o apuntar-se a un curs també és capaç de muntar una empresa.
19. Emprendre és fer alguna cosa nova, amb risc, sense tenir tota la seguretat, buscant una millora, intentant créixer com a persona i amb l'objectiu de millorar la vida de les persones i de l'entorn.
20. L'error és necessari i més ara quan el món està en un estat constant de canvi, és incert, ambigu i complex.