 
    
		
                    23
            d'Agost
            de 
            2013 - 11:24        	
                            
    Dimarts 20. Valors empresarials: la flexibilitat. Carme Marcet, adjunta a la direcció i responsable de RSE de S. Casamitjana; Joan Manuel Torres, responsalbe de RRHH de Dallant; Elisabet Motellón, professora de la UOC i experta en economia laboral; Joan Pijoan, psicòleg
1. L'empresa que concilia la vida laboral i familiar dels seus treballadors guanya més productivitat i registra menys absentisme.
2. Quan el treballador està satisfet, millora la imatge pública de l'empresa i reforça la cultura corporativa.
3. Conciliar és una forma de retenir talent.
4. L'empresa moderna ha d'aprendre a treballar per objectius i no per hores. Aquest canvi afavoreix la flexibilitat, tot i que implica més organització i planificació.
5. La flexibilitat ha de ser un compromís i un deure de l'empresa i no del treballador, que és la part més fràgil.
Dimecres 21. Emprenedors: PayTouch. Javier Peso, CEO
6. L'empresa líder que presenta una nova solució en el mercat pateix un desgast que no té l'empresa seguidora. No sempre el primer té avantatge.
7. És vital invertir en comunicació en la fase d'introducció. El consumidor ha d'entendre per a què serveix la nova solució. La fórmula, en aquests casos, és comparar amb productes que ja existeixen al mercat perquè el consumidor tingui referències.
Dimecres 21. Senior's Notebook: Jordi Pericot
8. L'emprenedor és aquell qui entén la vida i el treball com un constant exercici de creativitat.
9. L'emprenedor que té formació intel·lectual té un actiu poc comú, diferenciador i molt valuós.
10. La comunicació és la disciplina més important després del mercat financer.
Dijous 22. Empreses catalanes a la Xina: Trilogi. Marius Rossell, CEO
11. A Europa desconfien d'un producte TIC que vingui d'Espanya, però en canvi a la Xina veuen les empreses europees com companyies fidels i de fiar.
12. Les xarxes socials són un canal molt útil per posicionar l'empresa. Cal conèixer quina és la xarxa social de referència de cada país.
13. La Xina és un mercat ple d'oportunitats per a l'e-commerce: hi ha gent jove amb cultura digital, costa trobar alguns productes als canals tradicionals i hi ha moltes pimes en fase de creixement.
Dijous 22. Tendències: servei per hores. Christian Rodríguez, CEO de ByHours; Florencio Cuervo, CEO de Velmus
14. Observar el comportament del teu client objectiu i detectar necessitats no cobertes ha de ser el punt de partida de qualsevol idea de negoci.
Divendres 23. Cas empresarial d'èxit: Lomography. Pasquale Caprile, representant a Espanya
15. Els mercats residuals són una alternativa de negoci interessant per a les empreses perquè hi ha pocs 'players' que apostin per aquests sectors.
16. Cal estar en contacte amb les tendències i les modes. No només les que vénen, sinó també les que han aconseguit un grup important de seguidors en el passat.
Divendres 23. Emprenedors: Kantox. Toni Rami, director d'operacions i soci fundador de Kantox
17. En negocis relacionats amb el món de les finances, la transparència és un valor fonamental.
18. Una pàgina web corporativa ben dissenyada es pot convertir en un espai de networking per als clients.
19. Una empresa de serveis, especialment si opera online, ha d'oferir una 'prova gratuïta' als seus clients per tal de guanyar-se la seva confiança.
20. Qualsevol servei online ha de facilitar un contacte personal i humà amb els clients. A ningú li agrada operar amb una màquina.
    
    
        1. L'empresa que concilia la vida laboral i familiar dels seus treballadors guanya més productivitat i registra menys absentisme.
2. Quan el treballador està satisfet, millora la imatge pública de l'empresa i reforça la cultura corporativa.
3. Conciliar és una forma de retenir talent.
4. L'empresa moderna ha d'aprendre a treballar per objectius i no per hores. Aquest canvi afavoreix la flexibilitat, tot i que implica més organització i planificació.
5. La flexibilitat ha de ser un compromís i un deure de l'empresa i no del treballador, que és la part més fràgil.
Dimecres 21. Emprenedors: PayTouch. Javier Peso, CEO
6. L'empresa líder que presenta una nova solució en el mercat pateix un desgast que no té l'empresa seguidora. No sempre el primer té avantatge.
7. És vital invertir en comunicació en la fase d'introducció. El consumidor ha d'entendre per a què serveix la nova solució. La fórmula, en aquests casos, és comparar amb productes que ja existeixen al mercat perquè el consumidor tingui referències.
Dimecres 21. Senior's Notebook: Jordi Pericot
8. L'emprenedor és aquell qui entén la vida i el treball com un constant exercici de creativitat.
9. L'emprenedor que té formació intel·lectual té un actiu poc comú, diferenciador i molt valuós.
10. La comunicació és la disciplina més important després del mercat financer.
Dijous 22. Empreses catalanes a la Xina: Trilogi. Marius Rossell, CEO
11. A Europa desconfien d'un producte TIC que vingui d'Espanya, però en canvi a la Xina veuen les empreses europees com companyies fidels i de fiar.
12. Les xarxes socials són un canal molt útil per posicionar l'empresa. Cal conèixer quina és la xarxa social de referència de cada país.
13. La Xina és un mercat ple d'oportunitats per a l'e-commerce: hi ha gent jove amb cultura digital, costa trobar alguns productes als canals tradicionals i hi ha moltes pimes en fase de creixement.
Dijous 22. Tendències: servei per hores. Christian Rodríguez, CEO de ByHours; Florencio Cuervo, CEO de Velmus
14. Observar el comportament del teu client objectiu i detectar necessitats no cobertes ha de ser el punt de partida de qualsevol idea de negoci.
Divendres 23. Cas empresarial d'èxit: Lomography. Pasquale Caprile, representant a Espanya
15. Els mercats residuals són una alternativa de negoci interessant per a les empreses perquè hi ha pocs 'players' que apostin per aquests sectors.
16. Cal estar en contacte amb les tendències i les modes. No només les que vénen, sinó també les que han aconseguit un grup important de seguidors en el passat.
Divendres 23. Emprenedors: Kantox. Toni Rami, director d'operacions i soci fundador de Kantox
17. En negocis relacionats amb el món de les finances, la transparència és un valor fonamental.
18. Una pàgina web corporativa ben dissenyada es pot convertir en un espai de networking per als clients.
19. Una empresa de serveis, especialment si opera online, ha d'oferir una 'prova gratuïta' als seus clients per tal de guanyar-se la seva confiança.
20. Qualsevol servei online ha de facilitar un contacte personal i humà amb els clients. A ningú li agrada operar amb una màquina.